رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان با تشریح قانون سه ثانیه‌ای در رانندگی، رعایت این قانون را برای جلوگیری از تصادفات زنجیره‌ای در راه‌ها برای رانندگان ضروری دانست.

سرهنگ مهدی خمر رئیس پلیس راه شمال  سیستان و بلوچستان  با اشاره به راه‌های پیشگیری و کاهش تصادفات گفت: یکی از این راه ها، رعایت فاصله ایمن با خودروی جلویی است که اگر راننده خودروی جلویی ناگهان ترمز کند و شما فاصله ایمن را از خودروی جلویی رعایت نکرده باشید؛ احتمال برخورد و تصادف، بیشتر می‌شود که در اینجا هر راننده‌ای باید قانون سه ثانیه‌ای را بداند و رعایت کند.

سرهنگ خمر، دومین راهکار پیشگیری و کاهش تصادفات را، استفاده از چراغ راهنمای اتومبیل عنوان کرد و افزود: آگاه نکردن سایر رانندگان از تصمیمات رانندگی تان خیلی خطرناک است و راننده‌های دیگر نمی‌توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست دارید یا می‌خواهید تغییر مسیر بدهید.

رئیس پلیس راه شمال استان یادآورشد: استفاده از چراغ‌های راهنمای وسیله نقلیه برای ایمنی خودتان، سرنشینان، سایر رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیااده الزامی است.

وی تصریح کرد: مانع نشدن ازروانی ترافیک، سومین عامل پیشگیری و کاهش تصادفات است که رانندگی با سرعت بسیارکم گاهی میتواند خطرناک‌تر از رانندگی با سرعتی کمی بیش از حدمجاز باشد؛ چرا که در مواقعی که ترافیک سنگین است و خودرو‌های دیگر در حال عبور هستند، تغییر مسیر مداوم و مانع از عبور سایر خودرو‌ها شدن، موجب اتلاف وقت بیشتر می‌شود؛ در حالی که حرکت منظم و پشت سرهم خودرو‌ها باعث روانی ترافیک می‌شود.

سرهنگ خمر در پایان گفت: سعی کنید در جریان ترافیک رانندگی کنید و اگر خودروی پشت سر شما قصد دارد سریعتر حرکت کند؛ به او اجازه عبور بدهید. ممکن است او مشکلی داشته باشد که شما از آن بی اطلاع اید. در هر حال سعی کنید با سرعت مجاز و مقرره حرکت کنید

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار