امام جمعه یاسوج گفت: دانشگاه‌ها بستری مناسب برای تربیت دانشجویان در مکتب انسانی و اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: دانشجویان مهمترین سرمایه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و انسانی کشور هستند.
 
او به فعالیت‌های دانشجویان در دوران‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کردند و در این راه شهید دادند و همچنین در دوران ۸ ساله دفاع مقدس و دوران سازندگی حضوری فعال و پررنگ داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دانشگاه باید بستر آموزش تربیت انسانی باشد، اضافه کرد: به گفته امام راحل دانشگاه باید کارخانه انسان سازی باشد و باید این بستر در دانشگاه‌ها مهیا شود که دانشجویان در مکتب انسانی، اسلامی و مذهب تشیع آموزش ببینند و تربیت داده شوند.
 
او با بیان اینکه امروز نگاه مظلومان و همه ملت‌ها به ملت ایران است ادامه داد:  اگر ما در حوزه‌های مختلف ازجمله در بخش علمی و دانشگاهی پیشرفت کنیم می‌توانیم به پابرهنگان کمک کنیم چنانکه امروزه از مظلومان در کشور‌های مختلف حمایت می‌کنیم.

امام جمعه یاسوج با یادآوری روز ۱۲ آذر سالروز تصویب قانونی اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۷۷ اصل است که در این قانون وظایف قوا تعریف شده و یکی از افتخارات کشور ما این است که قانون اساسی بر اساس شریعت و مکتب اسلام بنا نهاده شده و جامع و کامل است.
 
آیت الله حسینی با بیان اینکه وقتی خدا حاکم است باید قانون خدا اجرا شود، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قانون الهی و ارزش‌های اخلاقی معنوی و انسانی و اجتماعی است.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به محتوای قانون اساسی اضافه کرد: عدالت اجتماعی یکی از مطالبات جمهوری اسلامی است وعدالت محوری عدالتخواهی دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان از جمله محتوای قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
حسینی ادامه داد: اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بحث اجرا در کشور ایراد دارد و باید آن را درست اجرا کنیم.

او همچنین به ساخت یکی از درب‌های حرمین امامین عسکریین با مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: چهارچوب این درب روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه جاری از تیپ ۴۸ فتح تا میدان امام حسین به شکل خودروی و از آنجا محل سازمان تبلیغات به صورت پیاده همراه می‌شود و از مردم برای همراهی این حرکت معنوی و فرهنگی دعوت می‌شود.
 
حسینی با بیان اینکه برای ساخت این درب حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد افزود: برای تامین این هزینه به کمک خیران و مردم ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.