فرماندار تبریز گفت:گزارشات و تصاویر واصله از منابع طبیعی در اطراف تبریز گویای شکل‌گیری یک فاجعه زیستی و طبیعی در منطقه است که در آینده نزدیک زندگی و سلامت مردم روستا‌های شهرستان و شهر تبریز را تهدید خواهد کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریز گفت:وظیفه انسانی، اخلاقی و قانونی ما هست که حافظ حقوق مردم و همچنین حقوق دولت و نظام باشیم.

اوافزود: به هر قیمتی باید با سازوکار‌های قانونی، منابع طبیعی حفظ شود و مانع از تخریب این عرصه‌ها شویم.

او گفت: گزارشات و تصاویر واصله از منابع طبیعی در اطراف تبریز گویای شکل‌گیری یک فاجعه زیستی و طبیعی در منطقه است که در آینده نزدیک زندگی و سلامت مردم روستا‌های شهرستان و شهر تبریز را تهدید خواهد کرد.

فرماندار تبریز  برداشت‌های غیراصولی، غیرکارشناسانه و خودسرانه شن و ماسه و پوکه معدنی در اطراف تبریز را علت اصلی تخریب مراتع، زمین‌های کشاورزی و از بین رفتن راه‌ها دانسته و بیان داشت: به استناد مصوبات سال ۱۳۹۲ و مصوبات شورای تأمین شهرستان، صدور مجوز جدید برداشت شن و ماسه در اطراف تبریز ممنوع است.

مهدوی افزود: کمیته‌ی ویژه‌ای با حضور اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، صمت، نماینده فرمانداری و نماینده دادگستری تخلفات صورت گرفته در این حوزه را با جدیت بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار