رویترز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین از پایان یافتن دور اخیر مذاکرات در امروز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات وین اعلام کرد امروز، روز آخر دور فعلی مذاکرات وین در زمینه توافق هسته‌ای است.

رویترز اعلام کرد مقامات ایرانی و اروپایی گفته اند هفتمین دور مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا برای احیای برجام که این هفته آغاز شده بود، امروز (جمعه) با یک نشست رسمی میان طرف‌های باقی مانده در برجام پایان می‌یابد.

طبق اعلام رویترز، نشست ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین در قالب شناخته شده به عنوان «کمیسیون مشترک» برگزار می‌شود. رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت که این نشست حوالی ظهر (۱۱ به وقت گرینویچ) برگزار می‌شود. همچنین یک دیپلمات اروپایی نیز گفت هدف آن است که مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود.

ساعاتی پیش نیز «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در توییت‌های جداگانه‌ای با دشوار توصیف کردن مذاکرات، از بازگشت دیپلمات‌های مذاکره کننده به کشورشان برای مشاوره خبر داده بود.

لارنس نورمن در حساب توییتری خود نوشته بود: برداشت اولیه این است که مذاکرات ایران همچنان دشوار است. اکنون نوعی تمایل از سوی برخی تیم‌های (مذاکره کننده) وجود دارد که در خصوص بهترین شیوه پیش رویشان با پایتخت (کشورشان) مذاکره کنند.

او در توییت دیگری نوشته بود: در راستای تأیید این طرح، قرار است طبق برنامه، کمیسیون مشترکی امروز برگزار شده و سپس هیئت‌های مذاکره کننده به پایتخت هایشان بازگشته و برای چند روز آتی در آنجا بمانند. امید است که اوایل هفته دیگر دوباره مذاکرات ایران برقرار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار