با اجرای طرح نظارت؛

آرامش به بازار مرغ آذربایجان غربی باز می گردد

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، گفت: با اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی کشاورزی آرامش به بازار مرغ استان باز می گردد.

احمد دهقان  مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، از بازگشت آرامش به بازار مرغ استان در طی روز‌های آتی از آغاز اجرای طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالا‌های اساسی کشاورزی در قالب قرارگاه تامین امنیت غذایی از ۶ آذرماه خبر داد.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۸ اکیپ نظارتی بازرسی در سطح بازار شهرستان ارومیه و به تبع آن در سطح شهرستان‌ها مشغول رصد و پایش مستمر بازار کالا‌های اساسی مخصوصا گوشت مرغ هستند.

دهقان با بیان اینکه مصرف روزانه مرغ در استان به طور میانگین ۲۴۰ تن است تصریح کرد: روز گذشته همزمان با ۱۱ آذر ماه در حدود ۲۴۳ تن مرغ گرم و حدود ۱۰ تن مرغ منجمد در بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ استان توزیع شده است.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: میزان جوجه ریزی در آبان و آذرماه سال جاری در واحد‌های مرغداری گوشتی درحد نیاز مصرفی استان است و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی با مشکل کمبود عرضه گوشت مرغ در استان مواجه نشویم.

وی افزود: حفظ امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و هست، اما بازار رسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسما به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

دهقان همچنین یادآور شد: با دستور رئیس جمهوری، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است تا با این فرماندهی واحد در قالب قرارگاه تامین امنیت غذایی و رصد منظم، آرامش در بازار ایجاد شود.

 مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این که رسانه‌ها از یاران اصلی سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه، هستند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع باعث کاهش التهاب بازار و ایجاد آرامش در مردم می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.