مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پیمان ترکمانه  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۹۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی جمع‌آوری زکات است.

او افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۲۸ میلیارد ریال زکات واجب و ۷۰ میلیارد ریال زکات مستحب بوده و نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه بیان داشت: عاملین کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان‌های استان کرمانشاه کار جمع‌آوری زکات را انجام داده و روحانیون برنامه‌های همیشگی و گفتگو برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات را دارا دارند.

او ادامه داد: ۹۰ درصد از زکات دریافتی صرف امور خیریه و خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان شده و هفت درصد صرف تعمیر و ساخت پروژه‌های عمرانی عام المنفعه مثل مسجد، حسینیه و غسالخانه می‌شود.

ترکمانه اظهار داشت: بنا به قانون زکات گندم و جو بیشترین زکات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و به دلیل کم‌آبی یا بارش باران در شهرستان‌ها مقدار زکات دریافتی در هر شهرستان متفاوت است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.