حق مسئولیت اجتماعی را باید با التماس از صنایع بگیریم

استاندار بوشهر گفت:صنایع براساس قانون ملزم به اجرای مسئولیت اجتماعی هستند اما ما باید این حق را با التماس از آنان بگیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر شامگاه پنجشنبه در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تمام دنیا صنایع در هر جا هستند ۳ تا ۵ درصد از سود خالص خود را برای تحقق مسئولیت اجتماعی آن منطقه باید اختصاص دهند که این اصل در کشور رخ نمی‌دهد و اقدامی را که صنایع براساس قانون ملزم به اجرای آن هستند، باید با التماس از آنان بگیریم.

او از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواست هدیه سفرشان به بوشهر، نه تنها برای بوشهری‌ها بلکه برای همه ملت ایران الزام صنایع به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها باشد.

استاندار بوشهر به موضوع سپرده‌گذاری منابع صنایع و پتروشیمی‌ها هم اشاره کرد و گفت: این صنایع بخشی از سرمایه گذاری خود را که دوست دارند در بانک‌های استان سرمایه‌گذاری می‌کنند و بخشی را که تمایل ندارند به بانک‌های دیگر انتقال می‌دهند و در ساختمان‌های آنچنانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محمدی‌زاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که صنایع را ملزم کنند در هر منطقه‌ای هستند منابع مالی خود را در همان منطقه سپرده گذاری کنند.

او تاکید کرد: برای دستیابی به پیروزی در جنگ همه جانبه اقتصادی فعال سازی بخش خصوصی به‌عنوان سرمایه مردم ضروری است.

استاندار بوشهر افزود: امروز با فراهم شدن شرایط مردم کم کم وارد صحنه شده‌اند و اوضاع نیز در حال تغییر است.


بیشتر بخوانید


محمدی‌زاده در همین حال گفت:سرمایه‌گذار امروز در میدان مین قوانین و مقرارت گیر می‌کند که مجلس شورای اسلامی با بازنگری قوانین و مقررات کسب و کار باید این موضوع را حل کند.

او ادامه داد: اگر نتوانیم در یک مجموعه متمرکز تمام عوامل سرمایه گذاری شامل موافقت اصولی، پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بهره برداری صادر شود، کار پیش نمی‌رود.

استاندار بوشهر همچنین بیان کرد: سد خائیز و دالکی مسئولیت آبیاری بخش زیادی از نخلستان‌های استان را برعهده دارند که انتظار داریم در بودجه سال آینده منابع لازم برای سرعت بخشی در ساخت آن‌ها تامین شود.

۱۳ مصوبه رهاورد سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان بوشهر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان‌های خرماخیز باید در قالب انجمن و میز ملی خرما برنامه‌های خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس منعکس کنند تا در نشست‌های کارشناسی موضوعات حوزه نخیلات برای گنجانده شدن در برنامه هفتم توسعه با حضور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود.

پرویز اوسطی افزود: در خصوص ۱۳ مصوبه سفر کمیسیون کشاورزی به استان بوشهر در حوزه نخیلات، با دعوت از استاندار و سایر مسئولان مربوط برای کمک به اجرای این مصوبه‌ها اقدام خواهد شد.

به گفته او، در قالب بند نخست مصوبه‌های خشکسالی هیات وزیران دولت قبل، وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار تملک‌ها دارند که از این محل می‌توان بسیاری از مشکلات حوزه آبرسانی استان بوشهر را برطرف کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تامین اعتبار برای آبیاری ۲۰۰ هکتار از نخیلات رودفاریاب هم گفت: برای این کار، در قالب اعتبارات آبیاری کم‌فشار، اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.