سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان پس از رویداد روز گذشته میان مرزبانان ایران و طالبان در ولایت نیمروز افغانستان اعلام کرد که این حادثه مدیریت شده و تلاش می‌کنیم تا از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری به عمل آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالقهار بلخی» امروز (پنجشنبه، ۱۱ قوس) در توئیتی نوشت که مشکلات سرحدی با ایران در ولسوالی «کنگ» ولایت نیمروز با مداخله مسئولان سرحدی پایان یافت و تلاش می کنیم در آینده بار دیگر چنین حادثه ای رخ ندهد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت طالبان نیز در توئیتی نوشته است که حادثه در ولایت نیمروز براساس سوء تفاهم رخ داده بود و با تفاهم دو طرف وضعیت کنترل شد و مسئولان طالبان برای جلوگیری از چنین رویدادهایی دستورات لازم را صادر کرده اند.

رسانه های افغانستان دیشب گزارش دادند که بین نیروهای سرحدی طالبان و ایران در ولایت نیمروز درگیری رخ داده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز عصر دیروز در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد درگیری در منطقه سرحدی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان گفت: اختلاف سرحدی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

عصر دیروز تصاویری از درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و برخی مردم منطقه در رسانه ها منتشر شد.

براساس اخبار موجود این درگیری که بر اثر اختلافات جزئی میان تعدادی از کشاورزان مرزنشین در ولسوالی هیرمند ولایت سیستان و بلوچستان رخ داده، با دخالت و مذاکره نیروهای امنیتی پایان یافته و اوضاع در منطقه آرام گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار