یک ویروس شناس گفت: احتمال به صفر رسیدن میزان شیوع کرونا بسیار بعید است و درباره نوع جدید آن توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  ناجی ویروس شناس با حضور در شبکه سلامت گفت: ابعاد ناشناخته کرونا همچنان بسیار زیاد است، شواهد موجود با توجه به خصوصیت و تغییر عملکرد ویروس، نشانه‌هایی از قطع کامل زنجیره شیوع نمی‌دهد.

به گفته ناجی، با توجه به مشکلات موجود در مهار ویروس در برخی کشورها، احتمال به صفر رسیدن میزان شیوع کرونا بسیار بعید است، به رغم اینکه بهتر است همه اقشار جامعه دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند، ولی با توجه به منابع کشور و مطالعات بهتر است واکسن یادآور برای گروه‌های پرخطر مثل کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و افرادی که در مشاغل پر برخوردار فعالیت می‌کنند، استفاده شود.

این ویروس شناس با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا ویروس، این بار در قاره آفریقا خود را نشان داده و دوباره دنیا را نگران شدت گرفتن بیماری کرده است، گفت: مخصوصا که گفته می‌شود از قدرت و بیماری‌زایی بیشتری نسبت به ویروس دلتا برخوردار است، در طبقه‌بندی انواع کرونا ویروس نوعی که با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها همراه باشد در گروه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد تعداد موارد ابتلاء به نوع امیکرون تقریباً در تمام مناطق آفریقای جنوبی در حال افزایش است افزود: مقایسه قطعی و قدرت سرایت پذیری ورینت امیکرون با دلتا زمان بر خواهد بود لذا به نظر می‌رسد با توجه به چرخش سریع این ورینت در مدت زمان کوتاه، از قدرت سرایت پذیری بالایی برخوردار باشد.

ناجی با اشاره به اینکه محققان هنوز هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد بیماری شدید امیکرون پیدا نکرده‌اند ادامه داد: هنوز خیلی زود است که بگوییم نوع جدید کووید ۱۹ چگونه رفتار خواهد کرد.

شماره ۸۴۱۳۴ آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات است

در ادامه رضا لاری‌پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: مراجعه به سازمان نظام پزشکی کم شده است به طوری که همه کارها به سمت استفاده از اپلیکیشن ها پیش می رود لذا نیاز به حضور در سازمان نظام پزشکی به دلیل استفاده از اپلیکیشن ها کم شده است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در صدد اخذ کارت نظام پزشکی هستند راه‌های ارتباطی با سازمان را می‌داند افزود: همکاران ما می توانند از طریق سایت انتقادات و پیشنهادات خودشان را اعلام کنند، صدور کارت نظام پزشکی در شهر تهران یکی دو ساعته است اما در سایر استان‌ها به دلیل اینکه نیاز به تاییدیه تحصیلی است ممکن است این فرآیند زمان‌بر باشد .

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: صدور کارت نظام پزشکی حائز اهمیت است لذا تاییدیه پزشکی باید به صورت محرمانه به سازمان ارسال شود، ما در سازمان نظام پزشکی دایره ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات را داریم لذا همکاران ما می‌توانند با شماره ۸۴۱۳۴ تماس بگیرند و مشکلاتشان را با بازرسین در میان بگذارند .

لاری پور تصریح کرد: پروانه مطب ها درحال تمدید است و هرچه فعالیت‌ها به سمت غیرحضوری پیش برود رضایت همکاران ما بیشتر خواهد بود لذا اولویت ما پاسخ گویی صادقانه با همکارانمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از حدود صد نفر تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
بابا اینقدر ملت را نترسونید. همین شما رسانه ها سیستم ایمنی را تضعیف میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مودبانه رفتار خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
پ
۰۱:۴۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
توروخداهمه آحاد مردم و آگاه کنین راجع به این سویه جدیدکرونا قبل ازهمه گیری که چه کارکنن ........
-
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
به صفر رسیدن شیوع کرونا فقط از طریق ابداع ماسک های پیشرفته ممکن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چه میگن اینا ما که متوجه نشدیم احتمالات که نشد خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مهم نیست ویروس چه رفتاری می کند مهم این است که ما چه رفتاری خواهیم کرد؟
آیا اجتماعات رو دوباره برقرار می کنیم یا اینکه همچنان سفت و سخت می گیریم تا ویروس وارد نشود و پخش نگردد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
رفتار نوع جدید اینگونه خواهد بود اگر مذاکره کنیم
ورود نخواهد کرد
اگر مذاکره نکنیم رفتار خطرناکی خواهد دلشت
که مردم بیرون نیان
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
داری برعکس می گی گونه اومبکرون بیماری زایی کمتری داره ففط سرایتش زیاده
آخرین اخبار