قزلباش گفت: تاکنون بیش از ۹۱ درصد زنجانی‌ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون  ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز اول و ۷۷/۱۵ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اوافزود: در حال حاضر واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول به ۸۵/۹۴ درصد و نوبت دوم به میزان ۶۲/۶۳ درصد رسیده است.

قزلباش بااشاره به گسترش سریع سویه جهش یافته ویروس اُمیکرون در جهان گفت: این موضوع بیانگر آن است که دُزهای واکسن کرونا باید هرچه سریع تر تکمیل شود که این امر همکاری مردم را می طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان کاهش یافته است،  از مردم خواست تا برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را همچنان سرلوحه خود قرار دهند.

او بابیان اینکه زنجان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است، گفت: تعداد بستری‌ها و مبتلایان به کرونا در استان طی روز‌های گذشته کاهش خوبی داشته و امیدواریم این مهم به کمترین حد خود برسد.

این مسئول با تأکید بر اینکه به طور قطع برای افرادی که در جامعه واکسن نمی‌زنند محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد، ادامه داد: کسانی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند، با مراجعه به مراکز تجمیعی این مهم را به سرانجام برسانند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.