اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه، کولاک، بارش برف و باران و احتمال اختلال در تردد در محور‌های مواصلاتی پیش‌بینی کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه در پی اعلام هشدار نارنجی این اداره کل، به ایرنا افزود: پیرو هشدار سطح زرد ۲ روز پیش، اکنون و بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، هشدار نارنجی و ناپایداری‌های جوی جدی‌تر در راه است.

ایرج مصطفوی افزود: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز پنجشنبه بارش باران و برف و کولاک، مه آلودگی، کاهش دید افقی، و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.

او درباره منطقه اثر این سامانه بارشی، تاکید کرد: بارش باران و برف، مه‌آلودگی و وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات و نواحی شمالی و کوهستانی و همچنین بارش باران در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به تداوم سرمای هوا تا پایان هفته گفت: دمای هوا در بیشتر نقاط استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف و کولاک و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، احتمال یخبندان و سرمازدگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، مهمترین مخاطرات دو روز آینده از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شد.

او زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را اوایل روز شنبه عنوان و تاکید کرد: مجهز بودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه‌ها در این مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان هفت و ۱۸ درجه سانتیگراد افزود: رضوان روز شنبه دمای هفت درجه زیر صفر و شهمیرزاد دمای پنج درجه زیرصفر را در پیش دارند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار