با اجرای طرح کره بس می‌توان از نابودی ۲۳ هزار هکتار از اراضی دشت خانمیرزا جلوگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف مرادی فرماندار شهرستان خانمیرزا گفت: طرح کره بس بیش از ۲۴ سال است که کلنگ زنی شده و متولی اجرای این طرح در گذشته شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری بوده است.

او با اشاره به اینکه طرح کره بس دارای تخصیص منابع آب و ردیف بودجه ملی است، افزود: سال ۹۷ به درخواست جهاد کشاورزی استان این طرح برای اجرا به این سازمان واگذار شد.


بیشتر بخوانید


مرادی با اشاره به اینکه جهادکشاورزی استان بیش از چهار میلیارد تومان در این طرح هزینه کرده است، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن هزینه تکمیل طرح کره بس اعتبارات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پاسخگو نیست و نیاز است با استفاده از تبصره ماده ۲۷ قانون از ظرفیت بخش خصوصی این پروژه تکمیل شود.

او اظهار داشت: تکمیل این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرادی با اشاره به اینکه طرح کره بس نقش زیربنایی و حیاتی برای شهرستان خانمیرزا و بخشی از شهرستان لردگان دارد، تصریح کرد: ۲۳ هزار هکتار از اراضی این دشت در حال نابودی است که با اجرای این پروژه می‌توان از این مهم جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه گندم استراتژیک استان در گذشته از این دشت تأمین می‌شد، گفت: به دلیل بحران آب و فرونشست زمین کشاورزی در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

مرادی با اشاره به اینکه کشاورزی در این منطقه در حال نابودی است، بیان کرد: با اجرای پروژه کره بس ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت فعال می‌شوند و آب شرب این جمعیت تأمین می‌گردد.

او ادامه داد: دشت خانمیرزا طی چند سال گذشته بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر دچار فرونشست شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار