سرلشکر سلامی گفت: نسخه شیاطین و قدرت های استکباری در طول تاریخ برای ذلیل و فقیر کردن ملت و جوامع بشری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام، گفت: ایلام سرزمین شهیدان است، افتخار می کنم که خداوند متعال اذن فرمود تا در محضر مردمان این سرزمین توفیق و شرف حضور پیدا کنم.

سردار سلامی افزود: مردم ایلام همانند ارتفاعات رفیعش بلند مرتبه هستند؛ کریم اند، رفیع اند، شایسته تحسین و ستایش اند.

او گفت: جنگ‌ها میدان آزمایش ملت هاست، اگر ملتی به موقع از ارزش‌های حیاتی خود دفاع نکند در تاریخ محو خواهد شد.

سردار سلامی گفت: نسخه‌ شیاطین و قدرت‌های استکباری در طول تاریخ برای ملت‌ها و جوامع اسیر، ذلیل و فقیر کردن‌ها  آنها بوده و این سنت استکبار ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: اگر مردم ایلام جنگیدند نه فقط در آن دوران افتخار آفریدند، بلکه  عزت و جادوانگی مردم ایلام فقط به آن دوران ختم نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقشه‌ استکبار و آمریکا برای ملت ایران در این ۴۳ سال نقشه‌ای خطرناک، وسیع با توطئه‌های عمیق برای شکست دادن بوده  و لحظه‌ای درنگ نکرده اند.

او بیان کرد: قدرتی که در مقابل ما ایستاد، در حال عقب رفتن است و ملت ایران آن را ناکام گذاشت و با هر قدرتی درافتاده شکست داده، جز ملت ایران اسلامی.

او اظهار کرد: دفاع مقدس یک تهاجم همه جانبه‌ جهانی بود و این ملت آن را در ابتدای استقلالش به شکست وا داشت.مرز نشینان و ایلامی‌ها، خوزستانی‌ها، کرمانشاه و خوزستان با شجاعت و هنرمندی شهیدان در مقابل دشمنان ایستادند و ایران را سربلند کردند و قدرتمند‌تر شد ارتش ایران و همه نیرو‌های مسلح از این جنگ قدرتمند‌تر از ابتدای آن بیرون آمدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صبر خانواده‌های شهدا از جهاد شهیدان ارزشش بیشتر بود، آن‌ها وقتی شهید شدند به آرزوی خود رسیدند و شما آروزی خود را از دست می دادید وقتی که شهید می شدند؛ خانه‌ شما بابی از جنت است، درود بر شما که این چنین آرام و صبور الگو و اسوه‌ مردم و چشم و چراغ شدید.

او افزود: این توطئه‌ها ادامه پیدا کرد، در حوزه نظامی تمام شد عرصه را عوض کردند و به میدان حصر اقتصادی و جنگ اقتصادی تحریم آمدند.

سردار سلامی گفت: هنر رهبری در این بود که دشمن را فرسوده کرد و قدرت را از آن گرفت و ضعیف نمود و دست‌های آن‌ها را بست، به او اجازه گزینه‌های روی میز را نداد.

او گفت: ملت عزیز ایران در موقعیت برجسته‌ای در تاریخ ایستاده اند، ما در حال پیشرفت هستیم و با مشکلات درگیر هستیم، اما از خطرات عبور کردیم، این دشمن است که از صد‌ها کیلومتر صدای قدرت شما را می‌شنود؛ شما دست دشمن را از تحریم بستید؛ شما تسلیم نشدید و به امامتان وفا دار ماندید.

او گفت: ما در مرحله‌ یک آزمایش بزرگ هستیم، ما در همه‌ جنگ‌ها ایستاده ایم.

او افزود: ارمغان دشمن برای مسلمانان چیزی جز آواره گی، فقر و ذلت نیست؛ ما تسلیم نمی‌شویم و پیش می‌رویم ، این عهد ما است با شهیدان.

او افزود: ملت ما آگاه است و فریب شما را نمی خورد، راه بر آن‌ها می‌بندید آن وقت به آ‌نها پیام عید می‌دهید؟کدام کشور بدون مشکل است؟ آیا آمریکا مشکل ندارد؛ آمریکا چقدر بی خانمان دارد؟. شما نظامی هستید که خانه‌های مردم فقیر را مصادره می‌کنید؟ در حالی که ما به مردم فقیر خانه‌ رایگان می‌دهیم.

او مطرح کرد: فکر می کنند ملت ایران حرف‌های آن‌ها را می‌شنوند، ملت ایران دشمن را می‌شناسد، به دشمن می‌گویم شما بار‌ها خشم ملت ایران را دیده اید، کشور در همه‌ عرصه‌ها در حال پیشرفت است.

او گفت: مشکلات هم هست، اما راه برای حل آن‌ها هم زیاد است، ما میدان را ترک نمی‌کنیم، هم بر دشمن غلبه می‌کنیم هم بر دشمنان، ما کشور بزرگی هستیم سرشار از منابع، هوش، مکتب، دین، استعداد، از که بترسیم؟ ما راه شهیدانمان را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.