هیاتی از شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون رییس الوزرای طالبان گفته‌است که اهل تشیع نقش و جایگاه خود را در «نظام اسلامی» داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان گفته که در دیدار با شورای علمای شیعه اوضاع سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفته‌است.

این سخنگوی طالبان به نقل از ‏محمد اکبری؛ عضو شورای علمای شیعه نوشته است: «خوشحال هستیم که با طی نمودن مسیر دشواری کشور ما آزاد شده و امروز صاحب نظام اسلامی شده‌ایم.»

به نوشته بلخی، اکبری افزوده‌است که علمای شیعه افغانستان در کنار طالبان ایستاده‌اند. اکبری گفته‌است: «ما از نظام اسلامی اطاعت و حمایت می‌کنیم».

سیدحسین عالمی بلخی؛ معاون شورای علمای شیعه در دیدار با معاون رییس الوزرای طالبان گفته‌است که افغانستان دیگر متحمل جنگ شده نمی‌تواند، «باید تفاهم و تحمل داشته باشیم».

بلخی گفته‌است: «می‌خواهیم رابطه اهل تشیع با نظام  طالبان استوار باشد و اهل تشیع نقش و جایگاه خود را در نظام اسلامی داشته باشند.»

‏حنفی اطمینان داده که با آمدن حکومت طالبان امنیت تامین شده و گلیم فساد برچیده شده است.

معاون رئیس الوزرای طالبان گفته‌است که این حکومت خانه همه افغان‌هاست، هر کسی در قانون اسلامی حیثیت مساوی دارد و زورگویی پایان یافته است. 

او گفته است که طالبان حکومت‌داری و کمک‌های بشردوستانه همه ولایات و مردم را بدون تبعیض در نظر می‌گیرد.

این در حالی است که طالبان دولتی را تشکیل داده که همه اعضای آن طالب و عمدتا پشتون هستند و هیچ جایگاهی برای سایر اقوام افغانستان به ویژه شیعیان هزاره در نظر نگرفته‌ نشده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.