مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی برداشت ۶۶۹ تن مرکبات در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در استان گفت: سطح زیرکشت پرتقال در استان ۴۶ هکتار، نارنج ۴۶ هکتار و ۱۰ هکتار نیز زیرکشت نارنگی و گریپ فروت است.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۷۱ تُن پرتقال، ۳۵۸ تُن نارنج و ۴۰ تُن نارنگی و گریپ فروت از سطح باغات استان برداشت شود.


بیشتر بخوانید


رضایی اظهار کرد: سطح زیرکشت مرکبات در استان ۱۰۲ هکتار است که پیش بینی می‌شود از این سطح ۶۶۹ تُن مرکبات برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی این محصولات بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است تصریح کرد: تعداد بهره برداران مرکبات در استان ۳۵۰ خانوار است.

تولید مرکبات در سایه سار نخل‌ها

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت محصول مرکبات از نیمه اول آذر ماه در طبس آغاز می‌شود.

او افزود: سطح زیرکشت مرکبات در این شهرستان حدود ۱۰۲ هکتار است که ۸۷ هکتار آن بارور است.

بخشایی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال به دلیل گرما و ماندگاری طولانی آن در طول بهار و تابستان میزان تولید مرکبات حداقل با ۲۵ درصد کاهش رو به رو شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس اظهار کرد: مرکبات این شهرستان شامل نارنج، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش، گریپ فروت و بالنگ بوده که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است.

او ادامه داد: عمده سطح زیرکشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستا‌های کریت و گشن ازمیغان از بخش مرکزی و روستا‌های نایبند و زردگاه از بخش دیهوک قرار دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار