۷۸ درصد از دانش آموزان مازندرانی هر دو دُز واکسن کرونا را تاکنون تزریق کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو دُز واکسن کرونا خود را دریافت کردند، گفت: بیش از ۹۷ درصد دانش‌آموزان یک مرحله و حدود ۷۸ درصد نیز هردو مرحله واکسن را تاکنون دریافت کرده اند.

او افزود: بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا مدارس را به طور حضوری بازگشایی کرده و تا کنون برای ۳ هزار مدرسه استان سرانه بهداشتی واریز کردیم و برای باقیمانده مدارس نیز به زودی سرانه‌ای با همین ردیف اعتباری واریز خواهد شد.

دهفان با بیان اینکه با کمتر شدن سویه‌های کرونا و با تصمیم مشترک وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس با استفاده از شیوه‌های حضوری، غیر حضوری و تلفیقی گرفتیم، گفت: ناگفته نماند که استمرار آموزش را همزمان در فضای مجازی شاد و تلویزیون نیز داریم.

او افزود: نقش الگویی معلم بسیار مهم است و هیچ چیزی نمی‌تواند نقش معلم را ایفا کند. از طرفی ارتباط عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان قطع شده بود و این موضوع به سلامت روانی دانش‌آموزان آسیب‌های جدی وارد کرد.


دهقان به حضور بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز روستایی، عشایری و هنرستانی در مدارس از آغاز مهرماه اشاره و گفت: بیش از ۱۰۳ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در ۱۵ آبان به صورت وارد مدارس شدند و حدود ۲۶۲ هزار دانش‌آموز دیگر از مقطع ابتدایی و متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه آموزش حضوری خود را آغاز کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: ۴۱ درصد دانش‌آموزان استان در حال حاضر تمام حضوری، ۵۲ درصد گروهبندی شده در دو گروه و ۷ درصد دیگرکه عموما از مدارس پرجمعیت استان هستند نیز گروهبندی در ۳ گروه در مدارس حضور می‌یابند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.