مقامات بهداشتی آمریکا و امارات مشاهده نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون را در کشورشان تأیید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان بی سی، آمریکا تأیید کرد نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا که «اُمیکرون» نام دارد، در کالیفرنیا مشاهده شده است.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) مقامات بهداشتی آمریکا تأیید کرده اند که نخستین مورد ابتلا به سویه جدید و به شدت جهش یافته کرونا در کالیفرنیا مشاهده شده است.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید گفت یک فرد که به طور کامل نیز واکسینه شده بود و به تازگی از آفریقای جنوبی به سان فرانسیسکو در تاریخ ۲۲ نوامبر بازگشته بود، تست کرونایش در تاریخ ۲۹ نوامبر مثبت از آب درآمد.

او در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید ضمن اعلام جزئیاتی از این خبر گفت: این فرد خود را قرنطینه کرده است و با تمام کسانی که در تماس نزدیک بوده، تماس گرفته شده و آن‌ها جواب آزمایش شان منفی بوده است.

او البته در عین حال گفت ما خوشحالیم که این بیمار نه تنها دارای علائم ملایمی بود، بلکه نشانه‌های بیماری او رو به بهبودی است.
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشیری بیماری آمریکا با انجام توالی یابی ژنتیکی در دانشگاه کالیفرنیا، ابتلای این فرد به سویه «اُمیکرون» تأیید شد.

همچنین امارات از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه جهش یافته "اُمیکرون"  در یک زن آفریقایی که از طریق یک کشور عربی وارد امارات شده بود، خبر داد. وزارت بهداشت امارات  اعلام کرد زنی که تحت نظر قرار گرفته، دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

وزارت بهداشت امارات با اشاره به اینکه این زن قرنطینه شده و تحت نظر قرار دارد توضیح داد: این فرد هیچ علامتی نداشته و کسانی که با او در تماس بوده اند، تحت قرنطینه هستند.

صبح امروز نیز عربستان سعودی از اولین مورد مبتلا به «اُمیکرون» در این کشور خبر داد. گفتنی است سویه جدید کرونا شامل ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۵:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
باز خدا شکر علایمش خفیفه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
وقتی امارات رسید یعنی به تمام ایران رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.
خو این یعنی چه؟
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
با هم میرن کافه
Iran (Islamic Republic of)
مخمل
۱۰:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تو ایران هم میاد و خبر خوب برای مسئولین و آقازاده ها که هیچکدوم نمیگیرن فقط برای مردم عادی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اون تست کروناها که از مردم میگرفتن و اون واکسنهای چرت رو زدن برای شناسائی ژنوم و طراحی یه ویروس جدید برای مردم بود حالا هی برید تست بدین و واکسن بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
متأسفانه به زودی در ایران هم مشاهده می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ویروس های جدید را برای کار تحقیقاتی وارد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شک نکنید ایرانم میاد دوسال پبش تا گفتن اولین مورد تو اما رات مشاهده شد گفتیم واویلا ایرانم میاد الانم همین شد ایی افریقایا میخان برن کجا خود مسوولین کشورش نباید اجازه پرواز بدن باید بفکر بقیه کشورا ومردم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
وقتی بیمار‌یش ملایمه چراانقدربراش آشووب میکنیدورواعصاب مردم میریدددددد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سفرهای امارات را فعلا ممنوع کنید
آخرین اخبار