نیروی دریایی روسیه و کشورهای آسیای جنوبی از برگزاری رزمایش دریایی مشترکی در شاهراه حمل‌ونقل دریاییِ ملاکا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی اندونزی در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایشی مشترک میان روسیه و چند کشور عضو «آسه‌آن» از کشور‌های جنوب آسیا، در شاهراه «ملاکا» خبر داد.

شاهراه حمل‌ونقل دریایی یکی از مهم‌ترین خطوط کشتی‌رانی در جهان محسوب می‌شود و این رزمایش در حالی برگزار شد که تنش‌ها در اقیانوس آرام و به طور خاص در دریای جنوبی چین افزایش یافته است.

«میانمار، تایلند، اندونزی، سنگاپور، مالزی، و برونئی» کشور‌های بودند که با روسیه در برگزاری این رزمایش همکاری کردند. فیلیپین نیز به عنوان عضو ناظر حضور دارد و قرار است تا شنبه هفته آینده نیز این رزمایش ادامه داشته باشد.

«آلکساندر ایوانوف» یک مقام ارشد از روسیه، هدف این رزمایش را برقراری صلح در منطقه دانست.

یک تحلیلگر نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه هدف این رزمایش را اطمینان از تعادل در نیرو‌های منطقه دانست و افزود: «برای ما مهم است که توازن در نیرو‌های ما برقرار باشد.»

تنگه ملاکا در جهان یکی از شاهراه‌های دریایی مهم است و بندر‌های مهم آن نیز «بلاوان» در اندونزی و بندر‌های «ملاکا» و «پنانگ» در مالزی هستند.

همچنین قریب به یک چهارم از محموله‌های نفت خام دنیا از این تنگه عبور می‌کنند و همین تنگه ملاکا را پس از تنگه هرمز در خلیج فارس، به مهم‌ترین شاهراه حمل‌ونقل نفت در دنیا تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار