عالم گل حقانی سر پرست ریاست عمومی گذر نامه گفت: به تعداد ۲۰ هزار گذرنامه از سوی این ریاست به مهاجرین که در بیرون از کشور هستند فرستاده شده و توزیع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عالم گل حقانی سرپرست ریاست عمومی گذرنامه گفته است که به تعداد ۲۰ هزار گذرنامه از سوی این ریاست به مهاجرین که در بیرون از کشور هستند فرستاده شده و توزیع خواهد شد.

وی همچانان افزوده است که برای حل مشکلات مهاجرین افغانستانی در کشور‌های مختلف، اقدام خواهد شد.

گفته میشود تعدای زیاد از مردم بعد از سقوط حکومت پیشین به کشور‌های هم جوار افغانستان مهاجر شده اند و تمدید و اخذ گذرنامه یکی از چالش‌های اساسی برای این مهاجران پنداشته میشود.

قبلا، این ریاست از توزیع پاسپوت (گذرنامه) در داخل افغانستان از جمله ولایت‌های، پروان، بلخ، لوگر و کاپیسا خبر داده بود. اما شهروندان کابل از مسدود ماندن این ریاست در کابل انتفاد کرده میگویند: فعالیت ریاست پاسپورت باید در داخل شهر کابل فعال شود و به مریض داران که علاج شان در داخل کشور نمیشود اولویت داده شود، آن‌ها همچنان میگویند، برای محصلین که به بیرون از کشور بخاطر ادامه تحصیل میروند و ضروت زیاد به گذر نامه دارند باید گذر نامه صادر شود.

این درحالیست که ریاست پاسپورت  گذرنامه در شهر کابل، بعد چند روز فعالیت محدود، دوباره غیر فعال گردیده و از باز گشایی آن تا به حال چیزی گفته نشده است.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار