مدیرکل بهزیستی استان قزوین از شناسایی بیش از ۲۸ هزار معلول در استان و حمایت از ۲۳ هزار نفر از آنها، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جمع خبرنگاران استان گفت: قانون حمایت از معلولان، در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ تصویب شده است و در این قانون، بر برخورداری معلولان از تمامی خدمات و امکانات رفاهی، مسکن و معیشت مانند سایر شهروندان، تأکید شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تشکیل کمیته ملی برای نظارت بر اقدامات و اجرای قانون حمایت از معلولان خبر داد و تصریح کرد: معلولان همانند سایر شهروندان از حقوق ویژه‌ای برخوردار هستند.

وارثی خاطرنشان کرد: سه ضلع اصلی دولت، مردم و رسانه‌ها در امر پیشگیری از معلولیت، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت: ۳۹ هزار نفر از کودکان در طرح تنبلی چشم شرکت کردند که ۲۹۱ نفر از این افراد، تنبلی چشم داشتند.

وارثی، شناسایی بیش از ۲۸ هزار معلول را از دیگر اقدامات بهزیستی استان برشمرد و افزود: ۲۳ هزار نفر از این افراد تحت حمایت‌های بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه هزار و ۱۴۹ نفر از مشاوره‌های پیش از ازدواج بهزیستی بهره‌مند شده اند، گفت: ۱۶۳ نفر پیش از ازدواج، ۲۶۳ نفر پیش از بارداری و ۱۱۴ نفر حین بارداری از این مشاوره‌ها استفاده کردند.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۷۶۹ نوزاد در بدو تولد در بیمارستان‌های استان، سنجش شنوایی شدند.

وارثی درباره تأمین مسکن مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۲۸۱ نفر از مددجویان بهزیستی در طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن، صاحب مسکن شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال ۱۳۹۹ تعهد ما اشتغالزایی برای ۷۱۰ نفر بود و بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

اجرای طرح توانمندسازی معلولان

جاتن، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین هم در این نشست خبری گفت: اقدامات معاونت توانبخشی بهزیستی در راستای افزایش مشارکت معلولان در فعالیت‌های مختلف، بسیار متنوع است و تمام رده‌های سنی این گروه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: طرح توانمندسازی معلولان در دست اقدام است.

جاتن با اشاره به وجود مراکز ویژه نگهداری معلولان خاطرنشان کرد: ۳۵ مرکز توانبخشی و مراقبتی در حال حاضر در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان به فعالیت ۲ مرکز مراقبت در منزل در استان اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.