مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ مصوبه جلسه امروز کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و حدود۵۰ درصد آنها تعیین تکلیف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان امروز در حاشیه جلسه کارگروه امور زیربنایی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: بیشتر مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان در خصوص موضوع آب برای هرگونه توسعه است.

وی ادامه داد: مصوبات حوزه آب که امروز یک مساله مهم در کشور و به‌ویژه در استان به‌شمار می‌آید در این کارگروه با توجه به ابعاد زیست‌محیطی آن بررسی و مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از دیگر مصوبه‌های موردبحث امروز موضوع آلودگی‌ها ازجمله آلودگی هوا و زیست‌محیطی و بحث‌های کارشناسی و نگاه به بخش‌های توسعه فرادستی مانند طرح آمایش سرزمین در نقاط مختلف استان بود.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله این مصوبات در موضوع الحاق در باب اقدام ملی مسکن به‌عنوان یکی از اقدامات روزانه دولت بود که در شهر دهق و نائین بعد از بررسی‌های کارشناسانه مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در بحث صنایع احداث نیروگاه خورشیدی در طالخونچه به‌عنوان یک کار ویژه و فوق مهم مطرح و بررسی شد که با توجه به وضع انرژی و آلودگی آن منطقه باید این مجموعه توسعه یابد.

وی ادامه داد: کارگروه امور زیربنایی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی، مسکن و موارد متعدد دیگر است.

قاری قرآن تأکید کرد: بر اساس قانون، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه دستگاه‌ها الزام دارد.

وظایف کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط‌ زیست، بررسی و ارائه پیشنهاد درزمینهٔ طرح‌های توسعه عمران شهری، اجرای آیین‌نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر‌ها و طرح‌های جامع شهرهاست.

طرح‌های مصوب در این کارگروه، باید به تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان برسد و سپس از طریق اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان مربوطه ابلاغ و با رعایت موازین قانونی ازجمله حریم مصوب راه‌ها اجرایی می‌شود.

استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومترمربع (معادل ۶.۵۷ درصد از مساحت کشور) پنج میلیون تَن جمعیت در ۲۴ شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی، گردشگری و علمی کشور از مناطق پرظرفیت برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.