اتریش:

وین برای رسیدن به توافق درباره اجرای کامل برجام تلاش می‌کند

وزیر خارجه اتریش در دیدار با علی باقری و رابرت مالی بر تلاش‌های وین برای رسیدن به توافق درباره بازگشت به اجرای کامل برجام تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه اتریش امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «مایکل لینهارت» وزیر خارجه این کشور با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره کننده ارشد هیأت ایرانی در مذاکرات وین و رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در حاشیه دور هفتم مذاکرات وین دیدار و گفت‌وگو کرده است.

اتریش اعلام کرد که از تلاش‌های تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده برای رسیدن به توافق در خصوص بازگشت به اجرای کامل برجام حمایت می‌کند.

وزارت خارجه اتریش در صفحه توییتر خود نوشت: «بحث‌های خوبی در دیدار لینهارت و علی باقری صورت گرفت. روابط دوجانبه و گفت‌وگو‌های فعلی هسته‌ای در وین مورد بحث قرار گرفت. اتریش همچنان به نهایت تلاش خود برای حمایت از طرف‌ها برای رسیدن به توافق درباره بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهد.»

این وزارتخانه در پیام دیگری درباره دیدار لینهارت با نماینده ایالات متحده در امور ایران نوشت: «تبادل نظرات مفیدی میان دو طرف درباره مذاکرات در جریان هسته‌ای در وین صورت گرفت. اتریش از تلاش‌های تمامی طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی حمایت می‌کند».

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، نشست کمیسیون مشترک برجام، روز دوشنبه، هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشور‌های اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران باعث شد تا ایران به صورت مرحله‌ای و با تعیین ضرب‌الاجل برای اروپایی‌ها به منظور عمل به تعهداتشان ذیل برجام، از تعهدات خود بکاهد، این درحالی است که نه تنها تحریم‌ها کاسته نشد بلکه تحریم‌های ثانویه از سوی غربی‌ها نیز اعمال شد و آن‌ها حتی به تعهدات خود نیز عمل نکردند.

حالا در هفتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در اتریش، تاکید ایران بر لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی از غرب برای بازگشت به اجرای کامل برجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار