غریب آبادی از صدور حکم پرونده حقوقی شهدای هسته‌ای و ضرورت تشکیل پرونده کیفری برای مسببان ترور این شهدا خبر داد.

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در خصوص بعد حقوقی پرونده شهدای هسته‌ای ۴ پرونده تشکیل شده است. ۲ پرونده دیگر باید حسب شکایت خانواده این شهدا تشکیل شود. رای پرونده صادر و ظرف روز‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

 دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بعد دیگر، رسیدگی کیفری به این پرونده ها است که در این باره تنها یک پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده، با توجه به مستندات در حال بررسی هستیم تا این کار باید برای تمام مسببان ترور شهدای هسته‌ای انجام شود و به زودی پرونده‌های کیفری در این خصوص تشکیل خواهد شد.

حمایت مالی از زندانیان خارج از کشور

 دبیر ستاد حقوق بشر درباره حمایت مالی از زندانیان گفت:وضعیت زندانیان خارج از کشور با زندانیان داخل متفاوت است‌، برخی از این عزیزان با مشکلات مالی مواجه هستند.

غریب آبادی ادامه داد: ظرف چند هفته آینده با مسئولان بنیاد تعاون زندانیان کا را آغاز می کنیم. از وزارت امور خارجه خواستیم تا آمار این زندانیان را به ما اعلام کنند،کسانی که سرپرست خانواده بودند در خارج از کشور دستگیر شدند و خانواده آن ها در ایران هستند و مشکل دارند.

وی ادامه داد: به محض گرفتن آمار بلافاصله گفت و گوها را با کشورهایی که آنها زندانی هستند شروع می کنیم اما بنیاد تعاون زندانیان و دستگاه قضا به تنهایی نمی تواند مسئولیت آن را عهده دار شود، نیاز است که قوای دیگر حمایت های مالی انجام دهند و مذاکراتی با دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بشینین بابا دلتون خوشه که.انتقام بزرگ و دیگه نتونستین بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۴۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آلان ؟! دیر نیست؟!