شیوع ویروس اُمیکرون به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ‌تردد خدمه کشتی‌‌های خارجی را با محدودیت مواجه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان گفت: تلاش می‌کنیم پشه آئدس را کنترل کنیم. این پشه بیماری جدیدی نیست و بحث شناسایی و صید پشه آئدس در دستور کار است. 

وی افزود: سم پاشی و مه پاشی در اماکنی که انتظار می‌رفت این پشه رشد و نمو داشته باشد در محلات مختلف انجام شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کشور‌هایی همچون ایتالیا نیز پیدا شدن این پشه را گزارش کرده‌اند.این پشه در شعاع پرواز خاصی قدرت دارد که با توجه به این موضوع  محیط‌های تکثیر این پشه را پاکسازی می کنیم.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده محیط تخم ریزی این پشه با مراکز بهداشتی تماس بگیرند .

فرشیدی گفت: تاکنون موردی از انتقال ویروس از پشه به انسان در استان گزارش نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف سویه جدید بیماری کرونا به نام اُمیکرون گفت: در استان هرمزگان و شهر بندرعباس به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی و تردد‌های بندری امکان شیوع بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از برنامه‌های مقابله‌ای ما محدودیت در تردد خدمه کشتی‌های خارجی است.

وی در خصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پس از وقوع زلزله در بخش فین، گفت: این زلزله به زیرساخت‌های درمانی منطقه آسیب زد و برخی از خانه‌های بهداشت و پایگاه ۱۱۵ دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌های بهداشتی وضعیت آب در دستور کار قرار گرفت و مشکلی در زمینه بیماری خاص در مناطق زلزله زده گزارش نشده.

به گفته فرشیدی یکی از مواردی که پیش‌بینی شده تامین سرم ضد مار و ضد عقرب در منطقه بود که با توجه به نوع اسکان مردم این سرم‌ها به منطقه ارسال شد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.