مسئول اورژانس آباده از ۲ حادثه گازگرفتگی با گاز مونوکسیدکربن در این شهرستان در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد که با مسمومیت ۳ نفر همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایمان اسعدی مسئول اورژانس آباده گفت: در حادثه اول که در چاه کشاورزی اطراف شهر بهمن اتفاق افتاد ۲ نفر که از زغال برای گرمایش استفاده کرده بودند دچار گازگرفتگی شدند که با اعزام اورژانس ۱۱۵بهمن ـ صغاد به صورت سرپائی در محل درمان شدند.

او اظهار داشت: در حادثه دوم که در شهر آباده اتفاق افتاد و به علت استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق خواب بود یک نفر دچار گازگرفتگی با گاز مونوکسیدکربن شد که توسط اورژانس شهری یک آباده به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

اسعدی افزود: بخاری‌های بدون دودکش بیشتر برای مکان‌هایی ایده‌آل است که در آن جریان هوا به راحتی در رفت و آمد باشد.

او بیان کرد: هیچ گازی بدون اکسیژن نمی‌سوزد و اگر هوای تازه تامین نشود، در اثر سوخت گاز، اکسیژن فضا به شدت پایین آمده و مونوکسید و دی اکسید کربن بالا می‌رود و مسمومیت و گازگرفتگی اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین سوختن ناقص زغال چوب باعث تولید گاز مونوکسیدکربن میشود که بسیار خطرناک است. مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است و باعث ایجاد مسمومیت میشود. علائم مسمومیت با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، استفراغ، تهوع، درد در ناحیه شکم، بیهوشی، تشنج و اغما و در نهایت مرگ می‌شود

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار