شرکت هنسی پرفومنس قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ گران قیمت‌ترین خودروی الکتریکی جهان را تولید کرده و به فروش برساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از autoexpress، شرکت هنسی پرفورمنس به تازگی طرح‌های اولیه‌ای را برای اتومبیل هایپر الکتریکی و جدید خود منتشر کرده است. این طرح که با اسم «پروژه Deep Space» شناخته می‌شود یک خودروی شش چرخ متحرک است که دو هزار اسب‌بخار قدرت دارد.

هنگامی که این اتومبیل در سال ۲۰۲۶ به فروش برسد با قیمت ۳ میلیون دلار (۲.۲ میلیون پوند) به گران‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی جهان تبدیل خواهد شد. تولید این محصول تنها به ۱۰۵ نمونه محدود می‌شود.

فعلا فقط چند طرح از این خودرو منتشر شده، اما هنسی به ما اطمینان می‌دهد که پروژه Deep Space به طرز اعجاب آوری سریع خواهد بود. این شرکت همچنین می‌گوید که انتهای غیرعادی دو محور عقب خودرو در مقایسه با یک خودروی اسپرت و چهار چرخ معمولی، ۵۰ درصد تماس سطحی افزایش می‌دهد.

خودروی برقی شش چرخ

جان هنسی، مدیرعامل و موسس این شرکت آمریکایی، گفت: شرکت هنسی بیش از ۳۰ سال را صرف ساخت سریع‌ترین و هیجان انگیزترین وسایل نقلیه در جهان کرده است. این شعار تا ۳۰ سال آینده با معرفی اولین Hyper-GT شش چرخ کاملا الکتریکی جهان ادامه خواهد یافت.

او با ارائه نگاهی اجمالی به قابلیت هایپر GT ادامه داد: ما معتقدیم «Deep Space» با شش موتور الکتریکی همراه با شش چرخ متحرک، می‌تواند رکورد دار سریع‌ترین شتاب اولیه یک خودروی چهار نفره جهان از صفر تا ۲۰۰ مایل در ساعت باشد. برای جبران وزن اضافی شش موتور الکتریکی، بدنه و شاسی Deep Space به طور کامل از فیبر کربن ساخته خواهد شد.

معرفی دو مدل خودروی دیگر طی دهه آینده

نسخه نهایی Deep Space در مرکز تولید هنسی در سیلی، تگزاس ساخته خواهد شد. این شرکت از برند‌های بزرگ نیز برای این پروژه کمک گرفته است. هنسی قبلاً با شرکت‌هایی مانند شل، پنزویل و دلتا کوزوورث برای توسعه پیشرانه الکتریکی خودرو‌ها همکاری کرده است.

پروژه Deep Space بخشی از برنامه محصول جدید هنسی است که طی ۱۰ سال آینده سه وسیله نقلیه جدید را به بازار عرضه خواهد کرد. جزئیات دو مدل دیگر هنوز منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که آن‌ها نیز در چند سال آینده تایید شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار