افزایش ۹۷ درصدی مصرف مازوت در فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از افزایش ۹۷ درصدی مصرف نفت کوره از ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسداله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۴۷۸ مترمکعب مازوت در استان فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد افزایش یافته است.

او، علت این افزایش را خرید کارخانه‌های سیمان در استان فارس برای ذخیره سازی سوخت دوم اعلام کرد.

طاهری اظهارداشت: در شرایطی که با اُفت فشار گاز مواجه باشیم کارخانه‌های سیمان عمدتاً با قطعی گاز توسط شرگت گاز مواجه می‌شوند که در این شرایط باید از سوخت دوم که نفت کوره یا همان مازوت است استفاده کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، مبدا تامین سوخت مازوت استان را پالایش نفت شیراز و بندرعباس عنوان کرد و ادامه داد: سوخت مورد نیاز پس از بررسی و کنترل‌های کمی و کیفی، توسط شرکت‌های حمل و نقلی که توسط مصرف کنندگان تعیین شده از مبدا بارگیری حمل می‌شود.

طاهری، درباره برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون پایین بودن استاندارد مازوت تحویلی به کارخانجات و صدمه دیدن خطوط تولید، گفت: این حرف‌ها شایعه و شائبه است. مازوت تحویلی به کارخانجات کاملاً استاندارد است و از زیر ذره بین سه واحد نظارتی شامل شرکت‌های پالایشی تولید کننده فرآورده‌های نفتی، اداره نظارت بر فرآورده‌های نفتی و بخش کنترل کیفی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌گذرد، کاملا استاندارد است و هیچ مشکلی ندارد.

او درباره مصرف نفت سفید در استان گفت: در ۹ ماه گذشته ۳۳ هزار و ۲۶۴ مترمکعب نفت سفید در سطح استان فارس توزیع شده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و بهره مندی خانوار‌ها از گاز طبیعی را از جمله عوامل موثر در این کاهش مصرف برشمرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار