دردسر برای آمازون در پی لغو رعایت آیین نامه‌های بهداشتی

شرکت آمازون رعایت آیین نامه‌های بهداشتی در انبار‌های خود را لغو کرده که باعث جریان افتادن یک پرونده بر علیه این شرکت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnbc، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، به دنبال حکم  اضطراری دادگاه برای وادار کردن آمازون به اجرای شیوه نامه‌های سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است. او معتقد است که تصمیم آمازون برای لغو اقدامات ایمنی در انبارهایش، کارمندان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد.

جیمز روز سه‌شنبه به‌عنوان بخشی از شکایتی که اوایل سال جاری آن را ارائه داده بود، ادعا می‌کند که آمازون، شرکت بزرگ خرده‌فروشی آنلاین، سودش را بر ایمنی کارگران در اولویت قرار داده است. جیمز به عنوان بخشی از این پیشنهادش، از دادگاه خواست تا یک ناظر برای نظارت بر ایمنی کارگران در تأسیسات آمازون در نیویورک تعیین کند. جیمز همچنین خواستار حکمی است که آمازون را ملزم به استخدام مجدد کارمندی می‌کند که در ماه مارس گذشته پس از صحبت در مورد شرایط کاری در آمازون اخراج شد.

طبق این پرونده در حالی که نرخ موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در حال افزایش بوده آمازون شیوه نامه‌ها را لغو می‌کند و کارگران بیشتری را برای فعالیت در روز‌های نزدیک به تعطیلات جمع می‌کند.

کارکنان آمازون

آمازون به سؤالات در مورد اینکه آیا اقدامات ایمنی ویروس کرونا در انبار‌های خود را لغو کرده است یا نه پاسخی نداده است. در اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که دیگر کارکنان کاملا واکسینه شده در انبار‌های ایالات متحده نیازی به استفاده از ماسک نخواهند داشت، مگر اینکه این موضوع توسط قانون ایالتی یا محلی اجباری شود.

در طول تابستان، بسیاری از شرکت‌ها اقدامات ایمنی مانند استفاده اجباری ماسک را با کاهش موارد مبتلا و در دسترس قرار گرفتن واکسن‌ها کاهش دادند، اما بعداً با گسترش نوع بسیار مسری دلتا، برخی از این شیوه نامه‌ها بازگردانده شد. اخیرا نیز مقامات بهداشتی جهان هشدار‌هایی در مورد سویه جدید کرونا به نام امیکرون داده اند که روی اقدامات ایمنی شرکت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار