مدیر اجرایی شرکت مدرنا اعلام کرد به احتمال زیاد واکسن‌های موجود نمی‌توانند در برابر سویه جدید کرونا ایمنی لازم را ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگترین نگرانی درباره ظهور سویه جهش یافته کرونا موسوم به اُمیکرون، میزان توانایی این سویه در مقاومت در برابر واکسن کرونا محسوب می‌شود. 

استفن بانسل، مدیر اجرایی شرکت مدرنا به رسانه‌ها اعلام کرد: واکسن‌های کرونا گرچه باعث ایجاد پاسخ ایمنی در برابر سویه‌های دیگر کووید ۱۹ شدند، اما به احتمال فراوان نمی‌توانند تاثیرگذاری لازم را در برابر سویه اُمیکرون داشته باشند.

وی افزود: من هنوز از جزئیات دقیق سویه اُمیکرون اطلاعی ندارم، اما جهش‌های رخ داده در این سویه بسیار زیاد بوده است. با دانشمندانی که صحبت کرده ام همه بر این نکته تاکید دارند که شرایط اصلا خوب نیست.

بانسل تاکید دارد: جهش متعدد رخ داده در سویه اُمیکرون به ویژه در بخش شاخک پروتئینی آن که ویروس از آن برای چسبیدن به سلول‌ها و آلوده کردن آن‌ها استفاده می‌کند می‌تواند باعث کم اثرتر شدن واکسن شود و احتمالا ما نیازمند توسعه واکسن‌های جدید به منظور تطبیق با سویه جدید هستیم.

پیشتر مدیر اجرایی مدرنا گفته بود در صورتی که اُمیکرون در برابر واکسن‌های موجود مقاومت نشان دهد، توسعه واکسن جدید و عرضه آن به بازار ماه‌ها زمان خواهد برد. مقاومت به واکسن به معنای آن خواهد بود که افراد بیشتری بیمار می‌شوند و شاهد جهش در شمار افراد بستری در بیمارستان خواهیم بود. این امر بدان معناست که همه گیری همچنان ادامه خواهد یافت و ترمیم اقتصاد جهانی در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
یا خداااا
چه کنیم از دست این ویروس

خواهشاً فعلاً از مسافرت های خارجی دست بردارید
آخرین اخبار