نماینده بندر انزلی در مجلس گفت: پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان به ویژه در حوزه محیط زیست، پسماند و شبکه حمل و نقل در اولویت اجرا قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان گفت: این پروژه‌ها در چند حوزه تعریف شده است که حوزه محیط زیستی، پسماند و شبکه‌های حمل و نقلی بسیار در اولویت قرار دارد.

او افزود: اتصال خطوط ریلی رشت – کاسپین – انزلی – آستارا و برخی پروژه‌های نیمه تمام مانند کمربندی انزلی از سوی دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی ایران تأمین اعتبار شده است و ما به دنبال گشایش در این بخش بسیار کاربردی هستیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس یادآور شد: بر اساس قانون جهش مسکن، تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر اتفاقات خوبی توسط شورای عالی مسکن از طرف رئیس جمهور رقم خورده است.

دنیامالی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام در این طرح را آغاز کرده است، اظهار داشت: در ۵۱۰ شهر کشور برای ساخت این واحد‌های مسکونی اراضی پیش بینی شده است.

او ادامه داد: در این طرح توجه ویژه‌ای به حمایت از تشکیل خانواده و زوج‌های جوان شده است و قرار دادن شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر در این طرح از برنامه‌های آتی شورای عالی مسکن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تسهیلات مالی که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در اختیار این بخش قرار می‌دهد و بر اساس تأمین یارانه‌ها در قسمت صندوق ملی مسکن، شاهد شکوفایی در بخش تأمین مسکن خواهیم بود.

دنیامالی کاهش و کنترل اجاره بها و قیمت مسکن را برآیند مثبت پیش بینی شده اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: طرح جهش مسکن با محوریت خانواده‌های محروم و همچنین خانه دار شدن هر ایرانی برنامه ریزی و عملیاتی خواهد شد.

او به طرح احداث سالانه ۱۰۰ هزار مسکن روستایی اشاره و تصریح کرد: شورای عالی مسکن این طرح را در اولویت کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.