اداره کل هواشناسی کردستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید طی روز چهارشنبه در استان هشدار داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: روز چهارشنبه شاهد وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان هستیم که انتظار می‌رود سرعت آن در نواحی شمالی و شرقی همچون شهر‌های بانه، سقز، هزارکانیان، زرینه، قروه، بیجار و دهگلان به ۲۵ تا ۳۰ متر بر ثانیه برسد.

او افزود: وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک محلی می‌شود و امکان خسارت به سازه‌های کم استحکام نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از اوایل شب چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه یک سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود که موجب بارش باران و برف، پدیده مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات می‌شود.

پناهی اضافه کرد: این سامانه بارشی بیشتر شهر‌های بانه، مریوان، هورامان و سرشیو را در بر می‌گیرد و به همراه آن، امکان آبگرفتگی معابر نیز در این مناطق وجود دارد.

او گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه هوای استان پایدار است، اما دما‌های شبانه و صبحگاهی حدود ۶ تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و شاهد یخبندان در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی چهار درجه سردترین و روستای سلین در شهرستان سروآباد با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۲ و ۱۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.