معاون بین المللی دانشگاه آزاد کشور گفت: میزبانی از شهید محمدحسن درویش‌پسند که بعد از ۳۸ سال گمنامی شناسایی شد از سوی دانشگاه آزاد و مردم شریف زابل استمرار پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علاالدین بروجردی معاون بین المللی دانشگاه آزاد کشور در یادواره شهید محمدحسن درویش پسند که پس از ۳۸ سال گمنامی هویت وی شناسایی شده است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل از میزبانی باشکوه مردم دارالمومنین سیستان از خانواده شهید قدردانی کرد و افزود: روح بلند شهید محمدحسن در جمع حاضر و ناظر است.

معاون بین المللی دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه در دوران جنگ بار سنگینی بر دوش همین جوانان بود تاکید کرد: ما برای دفاع از شهر‌های مان توانمندی نداشتیم، اما امروز به برکت همین جوانان جزو چند قدرت موشکی جهان هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در گذشته به ظاهر ژاندارم منطقه خلیج فارس بوده است تصریح کرد: قبل از انقلاب به مهندسین ما اجازه داده نمی‌شد تا به هواپیما اف ۱۴ دست بزنند و قطعات و تعمیرات آن توسط مهندسین آمریکا انجام می‌شد.

بروجردی ادامه داد:، اما در هشت سال قبل پیشرفته‌ترین پهباد آمریکا که وارد خاک ایران شده بود با توانمندی هوا و فضا سپاه پهباد را سالم پایین کشیدیم و در طول چهار سال با مهندسی معکوس نوع ایرانی آن ساخت شده و توسط رهبر معظم انقلاب رونمایی شد و امروز یکی از پهباد‌های فوق پیشرفته است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت همسایگان شرقی ایران تاکید کرد: افغانستان در طول پنج دهه بیش از یک و نیم میلیون شهید داده و پاکستان بعنوان تنها کشور مسلمان در جغرافیا سیاسی دارای بمب اتم است، اما آمریکا با بهانه مبارزه با طالبان آن‌ها را بمباران می‌کنند.

معاون بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام ولایت فقیه نظام سیاسی ساخت انسان نیست و راهبردی قرآنی دارد به طوریکه عمل به راهبرد‌های قرآن اقتدار برای ایران رقم زده است.

به گزارش ایرنا پیکر مطهر یکی از دو شهید خفته در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل زابل شناسایی و انتظار ۳۸ ساله خانواده وی به پایان رسید.

شهید والامقام محمد حسن درویش پسند هشتم اسفند سال ۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسیده و پیکر مطهر این شهید همراه همرزم گمنام وی نهم آذرماه ۹۵ در دانشگاه آزاد اسلامی زابل تشییع و تدفین شده است.

در یادواره شهید محمدحسن درویش پسند که امروز با حضور خانواده شهید درویش پسند، خانواده شهدا و ایثارگران منطقه سیستان، معاون بین المللی دانشگاه آزاد کشور، فرماندار زابل، رئیس دانشگاه آزاد سیستان وبلوچستان، امامان جمعه منطقه سیستان، مسوولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل زابل برگزارشد از خانواده این شهید تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار