معاون پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین درباره به شیوع تغییر کاربری و زمین خواری در استان، هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش دشتابی گفت: در شهر ارداق برای رفع مشکل زمین خواری و تغییر کاربری اراضی، هیچگونه همراهی و همفکری بین دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است و باید هر ماه، کمیته جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این شهر تشکیل شود.

فولیان خاطرنشان کرد: تغییر کاربری و زمین خواری در بخش دشتابی در حال شیوع است و مسئولان دستگاه‌های قضایی و اجرایی نباید صبر کنند تا ساخت و ساز غیرمجاز اتفاق بیفتد بعد برای تخریب اقدام کنند بلکه باید با این پدیده در همان لحظه وقوع مقابله کنند.

معاون پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تصریح کرد: گاهی اوقات متخلفان با همکاری برخی از مدیران قانون را دور می‌زنند و در اراضی کشاورزی ویلاسازی می‌کنند، آن‌ها بدانند که جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزری، امنیتی است.

وی افزود: هیج عذری از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلو گیری کنند.

فولیان با بیان اینکه به دلیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی، شاهد کاهش محسوس محصولات کشاورزی در استان هستیم، تأکید کرد: باید کشاورزان را تشویق و مجاب کنیم که زمین هایشان را حفظ کنند چرا که اگر روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی ادامه پیدا کند، اقتصاد و امنیت غذایی مان به خطر می‌افتد.

معاون پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه اگر شرایط قانونی اجازه دهد، تنها مجوز احداث اتاقک در اراضی کشاورزی و باغ‌ها صادر می‌شود، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، در هر حالتی، بدون مجوز جرم است و قلع و قمع خواهد شد و علیه مدیرانی که کوتاهی و ترک فعل کرده اند، حتماً اعلام جرم خواهد شد.

در این نشست، چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، از روند مقابله با زمین خواری و برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گزارش دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.