بررسی عملکرد معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

وزارت کار در ۳ ماه نخست دولت سیزدهم برای بخش تعاون چه کرد؟

عملکرد معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،در ده سال گذشته، در جریان ادغام سه وزارت خانه، حوزه تعاون به حاشیه رانده شد و مظلوم واقع شد. ما باید تعاون را بالا بکشیم. یکی از محور‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی سازی اقتصاد است. مهم‌ترین اقدام در مردمی سازی، توسعه بخش تعاون است. باید در اولین وهله، سند توسعه تعاون را مد نظر قرار دهیم و آن را اجرایی کنیم. این سند اگر چه اشکالات معدودی دارد، اما اجرای آن باعث جهش خواهد شد. تولید و ثبت شاخص فضای کسب و کار‌های تعاونی امری ضروری است برای این که رصد کنیم آیا سال به سال فضای کشور برای فعالیت تعاونی‌ها مساعدتر می‌شود و یا خیر اگر این شاخص را تولید و ثبت کنیم، می‌توانیم وارد حوزه سیاست گذاری شویم. مسئله تقویت فرهنگ تعاون نیز در کشور مطرح است. ما به تعاونی‌های حوزه‌های روستایی، عشایری و کشاورزی نیز توجه ویژه خواهیم داشت.

این‌ها صحبت‌های حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی دولت سیزدهم است که در روز‌هایی که به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه معرفی شده بود در خانه ملت مطرح کرد.

حال ۱۰۰ روز از آغاز به کار عبدالملکی در این وزارت خانه می‌گذرد وکار‌هایی که برای بخش تعاون انجام شده به شرح زیر است:

افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور در هفته تعاون سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۴۳۴۹ عضو، سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳۸۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۰۰۹ نفر از جمله اقدامات این معاونت در این سه ماه به شمار می‌رود.

افتتاح همزمان ۴ مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا) در استان‌های خوزستان، سمنان و سیستان و بلوچستان و گیلان با زیر بنای ۲۹۸۰ مترمربع، ظرفیت ۴۳ واحد نوآور مستقر و اشتغال زایی ۲۵ نفر که به افزایش تعداد مراکز فعال نوآوری و توسعه تعاون ایران به ۲۴ استان منجر شد، از جمله مهم ترین اقدامات این معاونت در این مدت محسوب می‌شود.

به گفته مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر ۹۷ هزار تعاونی با یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید

اجرای طرح‌های اشتغال روستایی با بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی


انتهای پیام/

برچسب ها: تعاون ، توسعه ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار