وزارت امورخارجه روسیه شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و از تشکیل کارگروه‌های تخصصی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای به میزبانی وین با آغاز کار مجدد دو گروه کارشناسی درباره تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای موافقت کرده اند.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: «طرفین توافق کردند که دو کارگروه تخصصی که بر تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای کار می‌کنند، کار خود را از سر بگیرند. در مجموع، آغاز مذاکرات از سوی شرکت کنندگان مثبت و سازنده ارزیابی می‌شود [که این امر] باعث خوش‌بینی است».

افزون بر این در بیانیه آمده است همه شرکت کنندگان بر تعهد خود به تلاش‌های بیشتر برای بازگشت سریع به اجرای کامل توافق هسته‌ای تاکید کردند. همچنین بر تمایل به دستیابی به نتیجه در اسرع وقت تاکید شده است.

در همین خصوص، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی امروز مذاکرات هسته‌ای را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران پس از پنج ماه وقفه روز دوشنبه در پایتخت اتریش از سر گرفته شد. در این مذاکرات، هیات‌های اصلی عضو برجام (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار