رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سنگ هماتیت معدن موئیل مشگین شهر به صورت کامل فرآوری شده و در روند تولید سیمان به کار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان استخراج سالانه این معدن را ۳۰ هزار تن عنوان گرد و گفت: هیچ گونه خام فروشی عمده در این معدن انجام نمی‌شود بلکه این سنگ به عنوان مواد اولیه سیمان بعد از استخراج به کارخانه سیمان اردبیل حمل و فرآوری می‌شود.

او افزود: معدن هماتیت مشگین شهر به مدت یک و نیم سال پیش تعطیل بود که بعد از توافقات انجام شده بین سرمایه گذار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این معدن از حالت تعطیلی خارج شده و هم اکنون عملیات استخراج و بهره برداری به صورت منظم انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به میزان اشتغال در این معدن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸ نفر از مردم بومی مشگین شهر به صورت مستقیم و ۲۴ نفر به صورت غیرمستقیم در این معدن اشتغال دارند.

فریبرز شجاع، معاون امور معادن استان اردبیل نیز سود حاصل از بهره برداری معدن طبق توافقات در شورای معادن استان بخشی به حقوق دولتی اختصاص یافته و بخش دیگری بر اساس تفاهم نامه بین شرکت سرمایه گذار و دهیاری روستای موئیل به موضوعات عام المنفعه اختصاص می‌یابد.

او همچنین بیان کرد: تقسیمات سود خالص معادن بدین شکل است که بخشی از سود به حساب خزانه رفته و مجدد به چرخه آبادانی استان بازمی گردد، ۱۲ درصد از کل حقوق دولتی به عملیات بازسازی معدن و ۱۵ درصد نیز به اعتبارات استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.