۴۰ پزشک برای مشارکت در طرح پزشک خانواده بیمه سلامت خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: به دنبال برقراری طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه همگانی بیمه سلامت استان تاکنون ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق به پزشکان خانواده منتصب شده اند و بیماران طی بحث درمان باید به پزشک خود مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ پزشک در استان برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند افزود: بیماران در طی یک سال می‌توانند تا دو مرتبه پزشک خانواده خود را عوض کنند

اربابی ادامه داد: بیماران دیابتی و مبتلا به فشار خون به طور خاص در این طرح مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تا ۱۵ آذر این طرح عملیاتی می‌شود و تاکنون با ۱۱ پزشک در شهرستان بیرجند قرارداد بسته ایم.

اجباری شدن حذف نسخ کاغذی از ابتدای دی 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی همچنین گفت: از ابتدای دی، برابر تبصره ۱۷ قانون بیمه تمامی نسخه‌ها الکترونیک صادر می‌شود.

وی  با بیان اینکه این طرح از یک سال و نیم قبل آغاز شده افزود: این آمادگی را برای اجرای این قانون و جمع کردن نسخ کاغذی داریم و پرداختی‌ها نیز در مورد نسخ کاغذی صورت نخواهد گرفت.

اربابی با بیان اینکه در طرح الکترونیکی کردن نسخ پوشش ۸۰ درصدی داریم اظهار کرد: تعدادی از پزشکان در این طرح نیستند که تقاضای مراجعه آن‌ها را برای دسترسی به نسخه الکترونیک داریم.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای بیش از یک سال و نیم از طرح نسخ الکترونیک، در پرداخت‌ها بروز شده ایم و مطالبات پزشکان و آزمایشگاه‌ها تا پایان مهر ماه پرداخت شده و آبان ماه نیز در حال پرداخت است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.