بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین از امروز آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، امیر ملاحسنی دبیر جشنواره و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی از امروز به مدت سه روز در قزوین خبر داد و گفت: در این جشنواره ۱۴ گروه نمایشی در مرحله نخست شرکت کردند که بعد از بازبینی هیات داوران، هشت نمایش منتخب برای اجرای روی صحنه انتخاب شدند و بعد از داوری نهایی به جشنواره فجر راه خواهند یافت.

وی اظهار داشت: داوری این دوره از جشنواره توسط فرهاد تجویدی کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، شهرام زرگر مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر و محمد لارتی کارگردان، تهیه کننده، آهنگساز و بازیگر انجام خواهد شد.

ملاحسنی با اشاره به اجرای هشت گروه نمایشی منتخب در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی، تصریح کرد: سندروم سقوط به نویسندگی و کارگردانی حامد شهرتی از محمدیه، آذر اندوهبار به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی میثم ملازینل از قزوین، زندگی شیرین با مزه سگی به نویسندگی حامد مکملی و کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین، پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی از قزوین به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین نمایش‌های دست‌های دکتر زمل وایس به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی سعید محرابی از قزوین، ماه پیشونی به نویسندگی و کارگردانی کمال زارعی از تاکستان، کوف بور به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی از قزوین و رقص روی لیوان‌ها به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی ابوالفضل هادی پور از الوند آثار راه یافته به بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین هستند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی قزوین از ۹ تا ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن استاد فرخ منش مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین و سالن علامه رفیعی با ۵۰ درصد ظرفیت در ساعت‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ برگزار می‌شود.

ملاحسنی با بیان اینکه ارائه کارت واکسن برای تماشاچیان در سالن‌های اجرا اجباری است، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین مورد تاکید است و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۱۳ آذر ماه در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.