رئیس جریان ملی حکمت عراق بار دیگر بر موضع خود در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، «عمار الحکیم» رئیس رئیس جریان ملی حکمت عراق مجددا تاکید کرد که عراق به شدت مخالف با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و این اقدام کشور‌های عربی را محکوم می‌کند.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین بار دیگر بر موضع خود در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ضرورت احقاق حقوق فلسطینی‌ها با تشکیل یک کشور با عزت، دارای حاکمیت و حق بازگشت آوارگان به آن تاکید می‌کنیم. عراق با مرجعیت دینی و ملت غیور خود حامی مسئله و آرمان فلسطین و مخالف هر گونه تلاش برای سلب هویت ملی آن‌ها و مصادره آزادی و کرامت آنهاست.»

«فواد حسین» وزیرخارجه عراق دو هفته قبل در نشست منامه و حضور سران کشور‌های عربی تاکید کرد که عراق جزئی از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق آبراهام نخواهد بود.

چندی پیش یک کنفرانس عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد که واکنش شدید مردم و گروه‌های مختلف عراقی را درپی داشت. مقامات عراق نیز از برگزاری این کنفرانس اظهار بی‌اطلاعی کرده و واکنش‌های منفی به قدری زیاد شد که قوه قضائیه عراق برای عاملان برگزاری این کنفرانس دستور بازداشت صادر کرد.

در این خصوص، اتحادیه جهانی علمای مسلمان اقدام برخی کشور‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و شرعا حرام اعلام کرد.

توافق آبراهام در سپتامبر ۲۰۲۰ به منظور عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین و تحت نظارت واشنگتن امضا شد و پس از آن تل‌آویو از عادی سازی روابط با مراکش و سودان نیز خبر داد. صهیونیست‌ها که به دنبال درآمدن از محاصره منطقه‌ای هستند سعی دارند برخی دیگر از کشور‌های عربی منطقه مثل عربستان و عراق به دام عادی‌سازی روابط بکشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار