رییس شورای شهر تهران گفت: هرآنچه که برای شهرداری‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، حذف شده است، ما در حال حاضر برای آلودگی هوا نگران هستیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: فردا ١٠ آذرماه سالگرد درگذشت آیت الله سیدحسن مدرس در سال ١٣١٦ و روز مجلس است، تمام نمایندگان به عنوان الگو راه شهید مدرس را باید مدنظر قرار دهیم مسیر را دنبال کنیم.

وی گفت:هرآنچه که برای شهرداری‌ها در بودجه سال ١٤٠٠ پیش بینی شده بود، حذف شده است، ما در حال حاضر برای آلودگی هوا نگران هستیم.

چمران بیان کرد: دوستان سازمان برنامه بودجه هرآنچه که بود را حذف کردند و در شرایط سخت شهر‌ها و کلانشهر‌ها دست به دست میکروب‌ها و آلودگی‌ها دادند، این کار بسیار نابخردمندانه است و نارضایتی به وجود می‌آورد.

وی یادآور شد: اگر خوب کار نکنیم نارضایتی عمومی را نمی‌توان برطرف کرد، با گفتاردرمانی که مشکل حل نمی‌شود، آلودگی هوا در سال بعد با این رویه بدتر خواهد شد، من خواهش می‌کنم هم اکنون مدیریت برنامه بودجه و دوستان ما در آنجا، برنامه ریزی کنند و بودجه اصلاح شود، در صورت عدم اصلاح همین اوایل سال آینده شرایط بدتر می‌شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: متأسفانه بر خلاف تصورات هر آنچه برای شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، برای بودجه سال آینده همه حذف شده است.
وی بیان کرد: ما قبلا با دوستانمان در ارتباط با برنامه بودجه در تماس بودیم که موقع بستن بودجه، مسائلاتی که در ارتباط با شهرداری‌ها است را بیشتر کنیم. جلسات و نامه‌هایی در این زمینه از شورا حتی نوشته شده است.

وی ادامه داد: دوستان عضو شورا هم یادآوری کرده اند و معاونین شهرداری هم جلساتی گذاشتند، ولی متاسفانه آن چیزی که به دولت رفته، حذف تمامی تبصره‌ها و موادی بوده که پیش بینی کرده بودند که به شهرداری‌های کل کشور پرداخت شود.
چمران گفت: مسائلاتی از جمله قیر و گرفتن وام و... تمام این‌ها که در بودجه‌ی سال جاری وجود داشته، تمام تبصره‌ها و ذیل تبصره‌هایی که در ارتباط با شهرداری بوده، متاسفانه حذف شده است. علت، آن است که، چون مجلس یک درصد به ارزش افزوده اضافه کرده پس نیاز ندارد و باید حذف کرد، که این کار غیر منطقی و غیرکارشناسی است.
وی گفت: ارزش افزوده از ابتدا برای شهرداری‌ها بوده است و در حال حاضر درصدی از آن را به شهرداری‌ها می‌دهند. در حالی که از ابتدا ارزش افزوده به جای تجمیع عوارض آمد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار