مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ درصد از معابر شهری در استان برای رفت‌وآمد معلولان مناسب‌سازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخاب فرخشهر به عنوان یکی از ۹۳ شهر تعیین شده برای اجرای طرح آزمایشی شهر بدون مانع یا دسترس‌پذیر در کشور، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده بخشی از الگوی اجرایی مورد نظر برای این شهر در دیگر شهر‌های استان نیز پیاده‌سازی می‌شود.

او افزود: ۳۰ درصد از معابر شهری در چهارمحال و بختیاری برای رفت‌وآمد معلولان مناسب‌سازی شده است که در برخی مناطق همچنان مشکلاتی در نحوه اجرای مناسب‌سازی دیده می‌شود و به همین منظور الگو و دستورالعمل تعیین شده در شهر بدون مانع یا دسترس‌پذیر بنا به نظر کمیته مناسب‌سازی در اختیار دیگر شهر‌های استان قرار گرفته است تا شرایط اجرایی مناسب‌تری برای این امر مهیا شود.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: در حال حاضر محدوده‌ای از معابر در شهر‌های استان به جز شهر فرخشهر که طرح شهر بدون مانع در آن به صورت کامل اجرایی خواهد شد، برای اجرای مناسب‌سازی بر اساس الگو‌های استاندارد، تعیین شده است.

او محدوده میدان بسیج تا چهارراه دامپزشکی در شهرکرد را از جمله محدوده‌های تعیین شده در این طرح نام برد و اظهار داشت: علاوه بر این محدوده‌ها همچنان فرآیند شناسایی نقاط بحرانی در معابر شهری استان برای انجام مناسب‌سازی نیز در حال انجام است.

عسگری تاثیر این اقدامات در افزایش بهره‌مندی استان از معابر مناسب‌سازی شده را بسیار اندک دانست و تصریح کرد: به دلیل آنکه ساخت‌وساز‌ها در تمامی مناطق شهری در حال انجام است شاید بتوان گفت که اجرای الگوی شهر بدون مانع به صورت محدود در شهر‌های استان تنها شش درصد به آمار مناسب‌سازی معابر شهری اضافه خواهد کرد.

او گفت: لازم است شهرداری‌ها نظارت بیشتری بر اجرای رعایت استاندارد‌های عبور و مرور معلولان در معابر شهری داشته باشند و ساخت‌وساز‌های جدید را بر همین اساس به پیش ببرند.

عسگری در خصوص نحوه اجرای طرح شهر بدون مانع یا دسترس‌پذیر در فرخ شهر نیز بیان کرد: بر اساس سیاست سازمان بهزیستی کشور تعدادی از شهر‌ها زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت برای این منظور انتخاب شده‌اند که هم‌اکنون فرآیند اجرایی آن در فرخشهر با اعتبار اولیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دنبال می‌شود.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر را معلولان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.