رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از فراخوان درخواست به مشارکت مردم برای ارسال عکس‌های قدیمی قلعه تاریخی قشله، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعداله رحیمی‌خواه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با تاکید بر اهمیت بازسازی، حفظ و احیای بنا‌های تاریخی شهرستان بانه گفت:باتوجه به رایزنی‌ها و بررسی‌های متعدد درخصوص بازسازی و احیاء قلعه تاریخی قشله، که نماد و هویت تاریخی فرهنگی شهر بانه است، این اداره با هماهنگی کارشناسان و همکاری سرمایه‌گذار اقدام به جمع‌آوری عکس‌های قدیمی این قلعه، نموده است.

رحیمی خواه ضمن دعوت از هنرمندان، عکاسان، خبرنگاران و عموم مردم برای مشارکت در این فراخوان، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند چنانچه عکس‌های قدیمی در آلبوم تصاویر خود و یا اطرافیان در اختیار دارند، آن را برای تهیه نقشه و اجرای پلان معماری این قلعه تاریخی به این اداره ارسال نمایند.

او یادآور شد:متاسفانه به‌دلیل وقوع جنگ تحمیلی و آثار آن و همچنین احداث غیر متعارف، فقط جایگاه و نام قدیمی این اثرارزشمند تاریخی برجا مانده است که امیدواریم برابر نقشه و طراحی قدیم، این جاذبه تاریخی فرهنگی مرمت و احیاء شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.