شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت،علی‌رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائران ایرانی به دمشق، ‌ گفت: پس از تبادل نظر درباره نحوه اعزام و بسته‌های سفر زیارتی، اعزام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب (س) و رقیه (س) به صورت محدود در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات نیز در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج گفت: دراین مرحله برای اعزام زائران به دمشق، تنها از فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی شده است.

در این شورا، گزارشی از پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات عراق و وظایف دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و ستادهای مستقر در کربلا، نجف و کاظمین، داده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، ‌نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: به تمام مواردی که در اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... به کاهش هزینه، صرفه‌جویی و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات منجر خواهد شد باید توجه داشت.

رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت نیز گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات عراق ادامه خواهد داشت و تعداد استان‌هایی که وارد این چرخه شده‌اند درحال افزایش است.

او همچنین بیان کرد امیدوار است فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق سرعت گیرد و بتواند خدمات مطلوب به زائران ارائه دهد.

اعزام زائران ایرانی به عراق پس از وقفه حدود یک‌ساله، از اواخر آبان‌ماه آغاز شد که با توجه به لغو ویزای سفرهای هوایی بین دو کشور، بیشتر اعزام‌های کاروانی متمرکز بر سفر هوایی است. همزمان با آغاز اعزام کاروانی به عراق، ایران برای ازسرگیری اعزام محدود زائران به سوریه نیز توافق کرد. دو کشور زمان دقیقی برای شروع اعزام‌ها تعیین نکرده‌اند، اما درباره تعداد زائران به ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر در سال به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سفر زبارتی مشکلی ندارد ولیکن باید کنترل همه جانبه باشد یعنی تا تست پی سی آر گرفته نشد مهر ورود به ایران روی پاسپورت زده نشود من خودم سفر اربعین امسال شاهد بودم در فرودگاه امام خمینی تهران از من تست گرفته شد ولیکن خیلی ها یا با آشنابازی و یا یواشکی بدون تست مهر پاسپورتشان زده شد جالب اینجا که از یک هواپیما پدر بدون تست مهر ورودی بر روی پاسپورتش خورده بود ولیکن پسر مجبور شد تست کرونا بدهد این مشکلات کنترلی را حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
علی برکت الله مشکل ما حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
هزینه های عتبات خیلی بالاست، با این هزینه هایی که بر حسب دلار همکی محسوب میشه ارزو بر دل خیلی ها می ماند. خواهشا پیگیری کنید بتوانیم با هزینه های کم به عتبات برویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
الآن اگه دیدی یه سریا غمباد گرفتن،تعجب نکنید، چون دوستدارن ایران رو روز به روز ضعیف کنن اما کور خوندن، مثل حاج قاسم پای این کشور هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تا کرونا سویه اومیکرون نیاوردید آروم نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
واریانت اومیکرون توی سوریه مشاهده شده، خبرگزاری ها اعلام کردند. حالا زیارت از راه دور قبول نیست؟؟ حتما باید واریانت های جدید کرونا رو هم بیاریم تو کشور و بیش از این مشکل و خطر برای هموطن ها ایجاد کنیم. چقدر فهم بعضی از دین و مذهب، عشق به ائمه اطهار، سطحی است. متاسفم فقط....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بریم سوریه که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خوبید. از یه طرف میگید مرزها کنترل شه بیمار کرونا جدید نیاد بعد خودتون آدم می‌فرستید بیرون از کشور. اونم سفر غیر ضروری و جمعیتی!!!! وات د فااااااز. خسته شدیم دو ساله از تو خونه تکونی نخوردم. ولی هیچ کس رعایت نمیکنه نه حکومت نه مردم. حق الناسه.گرچه شماها حق الناس رو خوردین یه آبم روش
آخرین اخبار