مصطفوی:

استدلال من باعث بخشش بازیکنان ۲ اخطاره تیم ملی شد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص سالروز دیدار تاریخی ایران و استرالیا و صعود کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه توضیحاتی را بیان کرد.

داریوش مصطفوی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سالروز صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه اظهار کرد: من پنجم آبان ماه ۱۳۷۳ با حکم مصطفی هاشمی طبا، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال منصوب شدم و از او درخواست کردم که در کار من دخالت نکند. من به او قول دادم که تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی صعود کند. یک بار فقط برای انتخاب سرمربی تیم ملی با هاشمی طبا و فائقی، معاون وقت سازمان تربیت بدنی مشورت کردم و آن زمان به دلایلی که به نفع خود محمد مایلی کهن بود با انتخاب او مخالفت کردم؛ اما هاشمی طبا و فائقی با انتخاب او موافق بودند و من نیز با انتخاب آن ها موافقت کردم و پس از شکست مقابل قطر در مسابقات مقدماتی جام جهانی من تصمیم به برکناری مایلی کهن گرفتم.

پس از بخشش بازیکنان ۲ اخطاره تیم ملی، مطبوعات استرالیا تیتر زدند که این کار لکه ننگی برای فیفا است

او ادامه داد: پس از این که کریم باقری با مشت به صورت بازیکن قطری کوبید و از زمین اخراج شد؛ چندین بازی توسط فیفا محروم شد و ما برای بازی با استرالیا نیز چندین بازیکن ۲ اخطاره داشتیم. چاره‌ای جز دعوت هاولانژ، رئیس وقت فیفا نداشتیم و در هتل آزادی با او جلسه‌ای را برگزار کردیم و من یک دلیل برای او آوردم که ایران برای رسیدن به بازی پلی آف ۱۷ بازی انجام داده است؛ در حالی که استرالیا فقط ۵ بازی انجام داده بود و با همین استدلال بازیکنان ما بخشیده شدند و آن زمان مطبوعات استرالیایی تیتر زده بودند که بخشش بازیکنان ایرانی لکه ننگی برای فیفا است.

برای بازی برگشت ایران و استرالیا موفق شدم داور بازی را عوض کنم

او بیان کرد: من با مدیر باشگاه فوتبال آرمینیا بیله فیلد ۲ مرتبه صحبت کردم که ما در شرایط حساسی هستیم و به کریم باقری نیاز داریم، اما باقری فکر می‌کرد که محرومیت او بخشیده نشده است. زمانی که محرومیت او بخشیده شد، من برای او بلیط تهیه کردم و بعد از آن بازیکنان ۲ اخطاره تیم ملی نیز بخشیده شدند تا تیم ملی توانست به جام جهانی صعود کند. من برای بازی برگشت با استرالیا نیز موفق شدم با مقامات فیفا صحبت کنم و داور بازی عوض شد و ساندرو پل قضاوت آن دیدار را انجام داد. من بارها گفته ام که ۸۰ درصد بازی فوتبال در بیرون از زمین تعیین می‌شود.

پس از صعود به جام جهانی یک فرد غیر فوتبالی جانشین من در فدراسیون فوتبال شد

مصطفوی در خصوص برکناری اش پس از صعود به جام جهانی گفت: نمی‌دانم چرا هاشمی طبا با برکناری من موافقت کرد و من خلاف خیلی از روسا هیچ وقت حواله زمین، ماشین و حتی یک ریال پاداش دریافت نکردم و آن‌ها برای من حکم مشاور ریاست جمهوری صادر کردند؛ اما من اعلام کردم که کار من اجرایی است و متاسفانه یک فرد غیر فوتبالی را به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال منصوب کردند. پس از برکناری من از ریاست فدراسیون، از فیفا با من تماس گرفته شد و حتی خطر تعلیق فدراسیون فوتبال وجود داشت، اما من تلاش کردم که خطری فوتبال کشورمان را تهدید نکند.

او بیان کرد: متاسفانه هرکسی که در کشورمان خدمت می‌کند، تهمت می‌شنود. من یک فرد فوتبالی بودم که توانستم به عنوان نایب رئیس فوتسال جهان انتخاب شوم. من منکر نمی‌شوم که وقتی به دیدن مقامات فیفا و‌ ای اف سی می‌رفتم کادو‌هایی از جیب شخصی خودم، برای آن ها می‌خریدم؛ چرا که آن زمان فدراسیون فوتبال ۴۵ میلیون تومان بودجه داشت که مبلغ بسیار کمی بود. کار من در آن زمان بسیار درست بود و همیشه حرف‌های بی جا نیز مطرح شده است.

او خاطرشان کرد: همه باید در حال حاضر به تیم ملی فوتبال کشورمان کمک کنیم تا حضور موفقی در جام جهانی قطر داشته باشد و باید تفرقه‌ها را کنار بگذاریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار