بسطامی با اشاره به ظرفیت‌های مهم نفت و گاز در استان ایلام، گفت: شرکت‌های نفت و گاز به مسئولیت‌های اجتماعی خود در ایلام عمل نمی‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار ایلام گفت: استان ایلام به رغم داشتن ظرفیت‌های نفت و گاز جزو استان‌های محروم کشور است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه شرکت‌های نفت و گاز به مسئولیت‌های اجتماعی خود در ایلام عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: صنایع بزرگ مرتبط با نفت و گاز باید سهم خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در این استان بپردازند.

او بیان کرد: شرکت‌های بزرگ نفت و گاز حتی مالیات‌های خود را در این استان پرداخت نمی‌کنند، در حالی قرار بود امسال مالیات این شرکت‌ها در استان پرداخت شود.

بسطامی مطرح کرد: ماده ۴۸ قانون برنامه ششم بر استفاده از نیروی‌های بومی در شرکت‌های نفت و گاز تاکید دارد، ولی متاسفانه شرکت‌های نفت و گاز در استان این قانون را اجرایی نمی‌کنند.

او اضافه کرد: متاسفانه در سال جاری هیچ اعتباری از محل درآمد‌های نفت و گاز به استان ایلام اختصاص نداده‌اند، در حالی سهم ایلام را از محل سه درصد درآمد‌های نفتی در سال جاری حدود ۹۳ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.