بیست و سومین مانور زلزله همزمان با دیگر نقاط کشور در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به رسم سال‌های پیش، امروز ( ۸ آذر) مانور سراسری زلزله و ایمنی، همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر برگزار شد.

شعار امسال این مانور «آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» است.

در این مانور که با همکاری دستگاه‌های مختلف مدیریت بحران و با هدف آموزش دانش آموزان و آمادگی آن‌ها در مقابل خطرات زلزله برگزار شد، دانش آموزان با مباحثی مانند مهار آتش، کمک‌های اولیه، حمل مصدوم، پناه‌گیری در نقاط امن ساختمان، و تخلیه اضطراری آشنا شدند.

در بوشهر مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دخترانه حضرت مریم این شهر برگزار شد.

محمود حق‌دوست سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپروش استان بوشهر گفت: این مانور در مدارس منتخب سراسر استان با آموزش یک هفته‌ای به‌صورت حضوری و غیرحضوری به دانش‌آموزان و با حضور نیرو‌های امدادی و مسئولان برگزار شد.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی یک اصل در آمادگی برای رویارویی با حوادث به شمار می‌رود و این آموزش‌ها می‌تواند در کاهش خسارت‌های جانی نقش مهمی داشته باشد.

غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه ۱۴۰ خانه هلال در این استان وجود دارد تا رفتار هنگام بلایای طبیعی به همه آموزش داده شود، بیان کرد: بیشترین تخریب‌ها در حوادث طبیعی در مناطق روستایی به‌دلیل فرسودگی و سستی سازه‌ها و هنگام خروج اضطراری رخ می‌دهد که باید با آموزش‌ها این حوادث را به کمترین میزان رساند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.