رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۴ نفر از جمعیت هدف در شهرستان‌های شاهرود و میامی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود   با بیان اینکه یکی از موثرترین راهکار‌ها برای مقابله با بیماری کرونا انجام واکسیناسیون است گفت: دُز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های هدف از جمله افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و نظام سلامت، نقص سیستم ایمنی، پیوند عضو و جانبازان شیمیایی تزریق می‌شود.

او واکسیناسیون به موقع را یکی از علت‌های بهبود نسبی در آمار ابتلا، بستری و فوت در زیر مجموعه این دانشگاه خواند و ابراز داشت: افرادی که دُز دوم واکسن آسترازنکا تزریق کردند بعد از گذشت ۶ ماه می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند.

چمن با بیان اینکه افرادی که دُز دوم سایر واکسن‌ها را تزریق کردند نیز می‌توانند بعد از گذشت چهار ماه برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند، اظهار داشت: سایر گروه‌های هدف به تدریج برای تزریق دُز سوم فراخوان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تاکنون ۹۱ درصد جمعیت تحت پوشش بالای ۱۲ سال شهرستان‌های شاهرود و میامی دستکم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد از جمعیت هدف شرق استان سمنان دُز دوم را دریافت کردند، افزود: براساس تحقیقات میدانی و مطالعات جهانی، واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا به ویژه بستری و مرگ فوق العاده موثر است.

چمن از آمادگی کامل همکاران این دانشگاه برای واکسیناسیون خبر داد و اظهار داشت: اکنون روند رو به کاهش خوبی در آمار ابتلا، بستری و فوت در حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاهد هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار کووید-۱۹ بستری شدند، افزود: در شبانه روز گذشته پاسخ ۲۲ نمونه آزمایشگاهی در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

به گفته او ، هم اکنون ۵۸ بیمار کووید-۱۹ در بخش‌های اختصاص یافته بیماران کرونایی بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود بستری هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) و بهار شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص دارند، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.