رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:شرایط جوانان روستایی و وضعیت شغلی و سطح درآمد آنان می‌تواند درماندگاری یا ترک روستا موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصوررضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جلسه امروز در مورد تشکیل کانون‌های جوانان روستایی و عشایری گفت:این کانون‌ها با هدف مسولیت پذیری در جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل شده است تا روش‌های جدید کشاورزی و روش صرفه جویانه و بهره ورانه را آموزش دهیم.

او افزود:یکی از مهمترین مسائلی که در روستا‌ها با آن مواجه هستیم فرایند خروج جوانان از روستا‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: شرایط جوانان روستایی، چون وضعیت شغلی و سطح درآمد می‌تواند درماندگاری یا ترک آنان در روستا موثر باشد.

رضوانی جلال ادامه داد: هدف اصلی کانون این است که جوانان را تشویق کنیم در روستا بمانند و بتوانند شغل کشاورزی پدران خود را ادامه دهند.

او عنوان کرد: هدف جهاد کشاورزی این است که کشت محصولات کشاورزی را به آبیاری نوین سوق دهد و به محصولات کم ـآب  بر و دیمی رو آورند تا از مصرف بی رویه آب خوداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد:کمبود امکانات رفاهی، نبود شغل مناسب حس تعلق به روستا را بین جوانان تضعیف و فرایند ترک روستا را میان جوانان تسهیل و تسریع می‌کند.

رضوانی جلال افزود: هدف اصلی کانون این است که جوانان را تشویق کنیم در روستای محل سکونت خود بمانند و کار پدران و اجداد خود را ادامه دهند.

او بیان کرد: متاسفانه بیشتر از هر زمانی در روستا‌ها جای خالی مسائل فرهنگی و ورزشی حس می‌شود و باید در روستا‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شود که شور و نشات در روستا‌ها حس شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: روستاییان و عشایر برای استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند و امنیت غذایی کل کشور از طریق روستاییان و عشایر تامین می‌شود.

جواد رشیدی، مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان همدان در جلسه امروز در مورد تشکیل کانون‌های جوانان روستایی و عشایری گفت:نخستین کانون جوانان روستایی و عشایری در روستای قرخلر همدان تشکیل شده و انشالله بتوانیم در روستا‌هایی که دارای پتانسیل خوبی هستند ادامه دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار