معاون وزیر کشور از پیش‌بینی ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در سه استان هدف خبر داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند تقویت زیرساخت‌های مراسم اربعین ۱۴۰۱ گفت: برنامه ریزی برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها با تاکید بر پایدارسازی و کیفی سازی زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به زائران اولویت اصلی کمیته زیرساخت است.

وی تاکید کرد که مأموریت و وظیفه اساسی در حوزه احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی و راه‌های مواصلاتی و بنا‌های ثابت، جانمایی و تأمین امکانات برای پارکینگ‌های خودرو‌های شخصی و اتوبوس‌های بین شهری، تأمین امکانات اضطراری و رفاهی، تکمیل پایانه‌های مرزی و رفع خلاء‌های مرزی، ارائه خدمات پولی و بانکی، ایمنی راه‌های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه خیز، احداث بنا‌های ماندگار در پایانه‌های مرزی استان‌های هدف از مهم ترین برنامه‌های مندرج در نقشه راه کمیته زیرساخت است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی اجتماعی و انتظامی وزیر کشور چندی پیش بیان کرد که باید از ظرفیت های استانی در ساماندهی قوی‌تر خدمات تغذیه و اسکان در مراسم اربعین بیشتر استفاده کنیم؛ همچنین باید هم اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم شود که در شرایط غیر کرونایی و عادی امکان عزیمت تعداد ۴ الی ۵ میلیون نفر باشد. مهم ترین نیاز در این حوزه، تقویت زیرساخت های ارتباطی اعم از جاده ها و راههای مواصلاتی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است که باید اقدامات و سرمایه گذاری های لازم در این خصوص تدبیر شود.

جمالی نژاد بیان کرد که برای تحقق این ماموریت‌ها ابتدا آسیب شناسی مجموعه فعالیت‌های دستگاه‌هایی اجرایی عضو کمیته انجام و با برگزاری نشست‌های مشترک نسبت به تهیه نقشه راه و برنامه کمیته زیرساخت و تقسیم کار و تفکیک وظایف اقدام شد و به منظور عینی شدن‌ برنامه‌های تعریف شده، بازدید‌های ادواری از مرز‌های چهارگانه در دستور کار بوده و استمرار خواهد یافت. به موجب سیاست‌های تعریف شده در ستاد مرکزی اربعین حسینی برای برنامه ریزی بلند مدت، تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی مرز‌ها در دستورکار قرار گرفت تا به عنوان مبنای انجام فعالیت‌های عمرانی ماندگار و پایدار قرار گیرد که خوشبختانه این اقدام در استان‌ها انجام و ملاک عمل در فعالیت‌های زیرساختی است.

وی معتقد است که در حوزه راه‌های مواصلاتی علاوه بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی با تاکید بر راه ایلام به مهران که حدود ۱۰ کیلومتر آن در دست اقدام برای دوطرفه شدن، همواره تمرکز برنامه ریزی بر ایمن سازی مسیر‌های منتهی به مرز نیز بوده و برای تحقق این مهم، لکه گیری موضعی و روکش آسفالت راه‌ها در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه انجام شد. برای توسعه زیر ساخت‌ها در سه استان هدف در بودجه امسال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده تا به عنوان مکمل اعتبارات عمرانی دستگاه‌های در این زمینه‌ها هزینه شود.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد که احداث و تقویت گِیت‌های گذرنامه پایانه‌های مرزی از جمله اقدامات اساسی دیگری بود که برای تحقق این موضوع اقداماتی صورت گرفت و در حال حاضر ۹۶ گِیت در پایانه مرزی مهران، ۴۸ گیت در پایانه مرزی شلمچه شامل احداث خروجی اتباع خارجی در سال جاری با ایجاد ۲۴ گِیت، ۲۴ گِیت در پایانه مرزی چذابه و ۲۹ گِیت با ۵۸ خروجی در پایانه مرزی خسروی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: زیرساخت پارکینگ خودرو‌های شخصی و عمومی به دلیل استفاده زائران از خودرو‌های شخصی تکمیل و بهسازی شده و در حال حاضر ظرفیت پارکینگ خودرو‌های شخصی در مرز مهران ۱۰۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل هزار دستگاه، ظرفیت پارکینگ خودرو‌های شخصی در مرز شلمچه ۹۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ خودرو‌های شخصی در مرز چذابه ۱۰۰ هکتار، ظرفیت پارکینگ خودرو‌های شخصی در مرز خسروی ۱۴۰ هکتار است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها و تأسیسات آب، برق و فاضلاب توجه به پایداری خدمات و کیفی سازی آن در دستور کار گرفت اظهار کرد: احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیر‌های منتهی به مرز (۱۲۰ کیلومتر) و ۴۳۰ هکتار پارکینگ ایجادشده، نصب و بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه تولید و بسته‌بندی آب در پایانه‌های مرزی و شهر‌های نجف و کربلا با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بسته آب کیسه‌ای و جرعه‌ای از مهم ترین اقدامات است که می‌بایست تکمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مدرسه ها بخاری درست و حسابی ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تاسف برای مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
همه ی حرف هاتون در مورد وضعیت نابسامان مردم و کشور درست، ولی به نظرتون چرا برای هزینه هایی سنگین تری که برای سفرهای تفریحی به ترکیه، کشورهای عربی، اروپا و چین و ... میشه هیچ حساسیتی نیست اما تا ۱۰۰۰ تومن برای مسافرت به کربلا هزینه بشه ، همه یاد فقرا و زلزله زده ها و سیل زده ها و مناطق محروم میفتن .
Netherlands
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
بیشترین دشمنی امارات و ترکیه علیه ایران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خجالت بکشید مسئولین،وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خجالت بکشید،وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هزینه برای زیر ساخت یعنی ایجاد، بازسازی، و .... راه ها، سازه ها و ... استان های خود کشور که در این مسیر قرار دارند پس حداقل نفع این هزینه برای استان هایی است که تا الان حداقل کمترین توجه بهشون شده
Iran (Islamic Republic of)
سیه چشم
۱۴:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مدت بسیار مدیدیست که ما به عربها باختیم و به ما میتازند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
۱۵۰ میلیارد توی این وضعیت تحریم و خزانه میخواید برای یه کار غیرواجب هزینه کنید؟ خجالت نمی‌کشید با وجود مشکل‌های چندبرابر مهم‌تر برای این مسائل پیش‌پا افتاده هزینه‌ی نجومی می‌کنید از بیت‌المال؟ مشکل آب مهم‌تره یا اربعین؟ مشکل گرونی مهم‌تره یا اربعین؟ فقر مردم مهم‌تره یا اربعین؟ شما فقط ظاهر اسلام رو گرفتید و اصل اسلام رو بی‌ارزش کردید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این مبلغ هزینه جاده برای کرمانشاه و ایلام و وخوزستان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مگه اربعین هم زیر گساخت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دوستانی که علامه شدند و دارند نطر منفی میدهند اون زمانی که پول ها هزینه ساخت سازهای تفریحی کیش شمال میشد شما ها سکوت بودید؟
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۳:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فرق کیش با این موضوع توی دین هستش .اینجا به خاطر دین دارن خرج نا بجا میکنن .بگن هرکی پول داره بده بره کربلا مثل مکه .این پول خرج مردم فقیر کنید. اونا نفهمیدن کیش ساختن شما که می فهمید
Iran (Islamic Republic of)
عامر
۱۸:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خوب خودت میگی تفریحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
چون بودجه ای برای همچین کارهایی در نظر گرفته میشه و تعداد طرحه های این چنینی اصلا قابل مقایسه نیست با همچین طرح هایی درضمن کیش قطب گردشگری کلی توریست میاد حالا درامدش چی میشه و کجا میره ی بحث دیگه ای هست اما ایا این طرح ها درامد زایی میکنن یا اینکه برعکس مدام باید هزینه ام براشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حداقل اگر همین نظرات را به عنوان یه نظر سنجی نگاه کنیم، میفهمید مردم راضی نیستن پول این مملکتو صرف کارهای احمقانه بکنید. کی به شما اجازه میده همیجین تصمیم هایی با ثروت این کشور بگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به فکر زیر ساخت های زندگی مردم وکارگران باشید گرونی وتورم ...اینها به جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
محب
۱۳:۳۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قطعا اقا ابا عبدالله حسین نیز به مشکلات مردم کمک میکند
لبیک یا حسین لبیک یا ابولفصل
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به جای این کار ها به فکر مردم گرسنه باشید شما دیگه شور یه چیزی در میارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
با این کار آبروی ما شیعه ها رو میبرید در زمانی که مردم کشورمون در فقر بسر میبرن این پول صرف خانواده های فقیر و بی سرپرست بشه که بخاطر کرونا تعدادشون خیلی زیاد شده یا صرف کارآفرینی برای جوان ها امام حسین هم راضی تره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هر پرواز ایران به چین دارای ۲۵۰ مسافر با بلیط ۳۰ میلیونی میشه ۷ میلیارد
سالیانه مردم حدود ۲ هزار میلیارد هزینه سفر فقط به چین میکنن
اون هزینه چرا اعتراض نمیکنید
هزینه برای کرمانشاه و ایلام مشکل داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۲:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یا امام حسین ما رو از دست این ادمهای نادان نجات بده
بعضی وقت ها فکر می کنم چرا مردم کوفه لب تشنه حسین رو دیدن به کمک امام نرفتن .الان می فهمم که حواسشون جای دیگه پرت کردن .هفته پیش کشاورز بی چاره تشنه وسط دشت خشک با زن بچه از بی ابی ناله میزد رفتن زدنش ، اتیش زدن خیمشو و ما .....درود خداوند بر حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اول ممنون از مدیر باشگاه خبرنگاران جوان که اجازه ثبت نظرات مخالف و موافق رو میدن چیزی که قبلا نبود
دوم اینکه امام حسین برای همه ما مسلمانان عزیز و بزرگوار هستن و قابل احترام،اما به گمان من و شناختی که از امام حسین علیه السلام دارم،ایشون اگر در این زمان بودند قطعا اجازه نمیدادن تا گرسنه ای تا ازدواج نکرده ای تا فقیری و...وجود داره این مبالغ صرف کارهای دیگه ای بشه هز جمله صحن وسرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خاک بر سرتون خشک مغزهای احمق. امام حسین بزنه به کمرتون که آبروی دین و اسلام و خدا رو هم بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ملت دنبال شغل هستند بعد اینها دنبال آباد سازی عراق ، خدا اون دنیا همه شون بفرسته به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد غلامی
۱۴:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این هزینه برای سه استان ایران مصرف میشه نه عراق
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کربلا و اربعین دختر طعمه گاندو در سیستان هستش .کولبران کردستان هست.تشنگان اهواز و سیستان و اصفهان هستش.بیکاران آذربایجان و لرستان و کرمان هستش.سربازان شهید مرز هست.کربلا و اربعین همینجا هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خود امام حسین هم راضی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اولا از این مبلغ پیشنهادی مقدار قابل توجهی حیف و میل میشود ثانیا نیازهای اساسی طبقه‌ی محروم را فدایی ظاهر سازی و سیاسی گاری میکنن ثالثا از نظر آقای خامنه ای اولویت برای أن طفل معصومی که برای برداشت آب طعمه میشود یا اینگونه هزینها که البته جواب أن در حل مشکلات خوزستان و جاهای دیگ داده شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مملکت بوی رو گند مسئولین برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شهرداری آستارا تو آبگرفتگی امسال جهت جلوگیری آبرفتگی قسمتی از شهر به بودجه یک میلیاردی نیاز داره لطفا یک میلیاردش را بخاطر امام حسین بدید به اونا تا بالای صد خانوار دوباره اساسشون زیر آب نره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بدون تعصب مزایا و معایب برگزاری مراسم اربعین بررسی شود این مراسم غیر از ریخت وپاش ثروت ملی در واقع هیچ نفعی به کشور و مردم ندارد و ابزاری جهت ایجاد تنش بیشتر بین ایران و دیگر کشورهای منطقه هست . در این شرایط سخت اقتصادی با این تیترهای خبر لطفا به خرافات دامن نزنید و نمک به زخم مردم نپاشید.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۳۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مردم خیلی گرفتارومشکل دارند واین اخبار بیشتر نمک روزخم مردم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این پولو خرج ازدواج جوان‌های کشور کنید که به فساد و تباهی کشیده نشن. اینطوری امام حسین تواین دنیا و اون دنیا بهتون افتخار میکنه که همچین پیروانی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درشرایطی که مال پول دارو وتجهیزات پزشکی نداریم بیماران ام اس دارندمیمرند .آیا رواست این همه پول خرج کنیم پس اولویت بندی کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا متاسفم. افکار جهان سوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا متاسفم. افکار جهان سوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این پول خرج سیستان و بلوچستان کنید واسشون امکانات و بیمارستان درست کنید نه به اسم امام حسین خرج اهداف سیاسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خاک تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مردم در فقر دارن زندگی میکنن این پول هارو صرف اونها بکنید بخدا این طوری امام حسین هم راضی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
با 150 میلیارد تومان به نظرتون زندگی چند خانواده محروم را می توانید متحول کنید؟ کاری کنید که امام حسین از شما راضی شود!!!
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۴:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آیا می‌دانستید هزینه روزانه سفر ایرانیان به خارج از کشور ۳۵۰۰ میلیارد تومان هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
نازنین اون پول خود ملت هست دوست دارن برن باهاش مسافرت ولی این 150 میلیارد بیت المال هست من به شخصه راضی نیستم اینجوری خرج شه وقتی این همه گیر و گور تو ین مملکت هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
150 ملیارد.......!؟!؟!؟!؟شاید بشه این مراسمو با هزینه کمتر انجام داد هزینشو خرج افراد محتاج و گرسنه کرد حداقل یه اشتقال واسه چند نفر که میشه خرج خونوادشونو در بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این پولها رو خرج ساخت مدارس کپری کنید به خدا برای ادامه راه امام حسین بهتره
آخرین اخبار