رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور گفت: تاکنون امیکرون در ١٢ کشور گزارش شده است و برای تعیین میزان سرایت پذیری زمان نیاز است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، احسان مصطفوی اپیدمیلوژیست و رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور اظهار کرد: سویه امیکرون دارای جهش‌های بیشتری نسبت به واریانت‌های قبلی دارد و ۵٠ جهش در ویروس اتفاق افتاده و ٣٠ جهش بحرانی دارد و ممکن است این ویروس از سیستم ایمنی فرار کند و هنوز برای قضاوت شدت بیماری زایی و سرایت آن زود است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور ادامه داد: این نکته وجود داشت که اگر عدالت در واکسیناسیون‌ رعایت نشود احتمال جهش ویروس در کشورهای آفریقایی رخ بدهد و با گردش ویروس سایر کشورها دچار چالش شوند.

وی بیان کرد: تاکنون امیکرون در ١٢ کشور گزارش شده است و شاید ٢ تا ٣ هفته برای اثرگذاری ویروس روی آنتی بادی‌های خنثی کننده  و ٣ تا ۴ هفته برای تعیین میزان سرایت پذیری آن زمان نیاز باشد.

مصطفوی بیان کرد: در بین کشورهای آفریقایی کشور آفریقای جنوبی سیستم تشخیص ویروس بهتری دارد و به همین دلیل این ویروس را شناسایی و گزارش کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چند بار در جاهای مختلف گفته ام که چاره قطعی کرونا ماسک های پیشرفته است و واکسن به تنهایی نمی تواند ایمنی ایجاد کند. باید همزمان با پژوهش بر روی واکسن بر روی ماسک هایی که با استفاده از فناوری های جدید بتوانند ویروس را در هوای دم و بازدم نابود کنند تحقیق می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یا خداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نگران عقب موندن نباشید اینجا هم اومده یا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
در بین کشورهای آفریقایی کشور آفریقای جنوبی سیستم تشخیص ویروس بهتری دارد و به همین دلیل این ویروس را شناسایی و گزارش کردند.
آخرین اخبار